لاستیک ساق سوپاپ کوپا رویال

 لاستیک ساق سوپاپ کوپا یک قطعه بسیار حیاتی و مهم در خودروها است که وظیفه‌ی آن جلوگیری از نشت روغن از قسمت سوپاپ و ورود آن به داخل محفظه احتراق است. هنگامی که سوپاپ بسته می‌شود، این لاستیک روی ساق فشرده‌شده و از نشت روغن جلوگیری می‌کند. اگر این لاستیک فرسوده و خراب شود، احتمال نشت روغن از ساق سوپاپ و ورود آن به محفظه احتراق بالا می‌رود که می‌تواند منجر به آلوده شدن محفظه احتراق و سوختن روغن شود.

لاستیک ساق سوپاپ کوپا به ساق سوپاپ وصل می‌شود و فشار متناوبی که در سوپاپ ایجاد می‌شود را تحمل می‌کند. این لاستیک باعث ایجاد یک سد برای جلوگیری از نشت روغن در فضای بین سوپاپ و ساق سوپاپ می‌شود. از این‌رو، این قطعه باعث حفظ تمیزی و کارایی محفظه می‌شود. برای جلوگیری از خرابی لاستیک ساق سوپاپ کوپا، تعویض منظم و به‌موقع روغن‌موتور ازجمله اقداماتی است که می‌تواند به حفظ سلامت و عمر لاستیک کمک کند. استفاده از روغن باکیفیت و تعویض آن در بازه‌های زمانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر لاستیک ساق سوپاپ کوپا دچار آسیب شود عملکرد موتور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث کاهش عمر و قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت می‌شود؛ بنابراین، حفظ و تعویض به‌موقع این لاستیک از اهمیت بسیاری برخوردار است تا عملکرد و کارایی موتور به حداکثر برسد و از آسیب‌های ناشی از نشت روغن جلوگیری کند. استفاده از قطعات باکیفیت و اصل برای تعمیرات و تعویض لاستیک ساق سوپاپ کوپا از اهمیت بالایی برخوردار است که به حفظ و سلامت لاستیک ساق سوپاپ کوپا کمک کند و از خرابی زودرس این قطعه جلوگیری می‌نماید.

لاستیک ساق سوپاپ از چه جنسی است

لاستیک ساق سوپاپ جنس‌های مختلفی دارند اما تولید کنندگان معمولا برای اینکه مقاومت کار را در مقابل حرارت و دمای بالا ببرند از جنس‌هایی همچون سیلیکون، نئوپرن ، پلی اورتان و فلوروکربن استفاده می‌کنند. این جنس‌ها در برابر مواد شیمیایی، دمای خیلی بالا، تاثیرات روغن و انقباض و انبساطی که اطراف محیط موتور وجود دارد بسیار مقاوم هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که جنس این لاستیک‌ها معمولا با توجه به نوع خودرو و سیستم سوپاپ‌ها انتخاب می‌شوند. چنانچه قصد خرید لاستیک ساق سوپاپ  را دارید، هم­اکنون می­توانید به وب­سایت لوازم یدکی آژیراک یدک مراجعه کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید.

لاستیک ساق سوپاپ کوپا رویال

خرید لاستیک ساق سوپاپ کوپا

شما می‌توانید برای خرید لاستیک ساق سوپاپ کوپا به چندین فروشگاه در سطح شهر مراجعه کنید و مدل خودرو خود را به فروشنده بگوئید و از او یک لاستیک ساق سوپاپ کوپا درخواست کنید. با خرید حضوری، امکان بازدید از کالای مورد نظر وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید لاستیک را از نزدیک ببینید و جنس آن را بررسی کنید و سوالات خود را از فروشنده بپرسید و در آخر کالای مد نظر خود را تهیه کنید. خوشبختانه این روزها اکثر فروشگاه­ها علاوه ­بر خرید حضوری برای مشتریان خود امکان خرید اینترنتی خرید لوازم یدکی خودرو کوپا را فراهم کرده‌اند و چنانچه شما وقت کافی برای رفتن به فروشگاه­های حضوری را ندارید می‌توانید به­صورت اینترنتی خرید کنید.

قیمت لاستیک ساق سوپاپ کوپا

قیمت لاستیک ساق سوپاپ کوپا به چندین عامل همچون مدل خودرو، شرکت سازنده قطعه، کیفیت آن و منطقه جغرافیایی بستگی دارد. از آن­جایی که این قطعه نقش بسیار پررنگی در خودرو اجرا می‌کند به هیچ عنوان به سراغ محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت نروید.

  • مدل خودرو: مدل خودرو تاثیر بسیار زیادی در قیمت قطعات آن دارد و لاستیک ساق سوپاپ کوپا هم از این قاعده مستثنی نیست.
  • شرکت سازنده قطعه: از آنجایی که تقاضا برای خرید قطعات خودرو بسیار زیاد است برندهای زیادی این قطعه را تولید و روانه بازار می‌کنند. شرکت‌های مختلف محصولات متفاوتی تولید می‌کنند و به همین دلیل اجناس خود را با قیمت‌های مختلفی روانه بازار می‌کنند.
  • کیفیت مواد اولیه: پیش­تر اشاره کردیم که لاستیک‌های ساق سوپاپ با جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و هرچه جنس این لاستیک‌ها بهتر و باکیفیت‌تر باشد به طبع باید برای خرید آن مبلغ بیشتری بپردازید.

خرید و فروش  اینترنتی لاستیک ساق سوپاپ کوپا

این روزها شاهد تغییراتی در سبک خرید و فروش هستیم و اکثر افراد اغلب اوقات لوازم مورد نیاز خود را به­صورت اینترنتی تهیه می‌کنند. خرید اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا در خانه مانده و به راحتی کالای مورد نیاز خود را تیهی کنید. در گذشته نه چندان دور افراد برای خرید یک کالای کوچک هم باید ساعت­ها وقت خود را در بازار از دست می‌دادند اما خوشبختانه امروزه و با خرید اینترنتی افراد در وقت و انرژی خود صرفه جویی می‌کنند و تنها با یک حرکت کالای دلخواه خود را می‌خرند. شما پیش از خرید آنلاین هم می‌توانید با کارشناسان مربوط تماس بگیرید و درخصوص کالای مورد نظرتان سوال بپرسید و با آگاهی کامل خرید کنید.

دلایل خرابی لاستیک ساق سوپاپ

لاستیک ساق سوپاپ به چند دلیل می‌تواند معیوب شود که ما در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • طی کردن مسافت زیاد: مرور زمان و استفاده مستمر می‌تواند موجب از دست دادن قدرت لاستیک ساق سوپاپ شده و آن را خراب می‌کند.
  • حرارت خیلی بالا: جالب است بدانید حرارت خیلی زیاد هم می‌تواند موجب خرابی این لاستیک‌ها شود‌. البته بالا رفتن حرارت خیلی زیاد سیلندر هم ممکن است بخاطر خراب شدن سیستم خنک کننده باشد؛ این خرابی راندمان خنک کردن را کاهش می‌دهد و مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد.
  • اشتباه نصب کردن فیلتر سوپاپ: اگر فیلتر سوپاپ خوبی روی خودرو نصب نشود یا اینکه درست تنظیم نشود فشار هوا افت پیدا می‌کند و این فرآیند خرابی ساق سوپاپ را تشدید می‌کند.
  • خراب شدن تسمه تایم: گاهی اوقات پاره شدن تسمه تایم می‌تواند سوپاپ‌ها را کج کند و یک فشار نابرابر روی لاستیک ایجاد کند و در نتیجه لاستیک ساق سوپاپ خراب می‌شود.
  • آلودگی های موجود: ذرات معلق که در سیستم سوپاپ وجود دارند می‌توانند عمر لاستیک ساق سوپاپ را کاهش دهد.

لاستیک ساق سوپاپ کوپا رویال

علائم خرابی لاستیک ساق سوپاپ کوپا

اگر مایل هستید عمر لاستیک ساق سوپاپ کوپا را افزایش دهید علائم زیر را جدی بگیرید.

  • نشتی روغن: خرابی این قطعه می‌تواند منجربه نشت روغن موتور شود و احتمالا در برخی نقاط سوپاپ یا اطراف آن روغن می‌بینید. چنانچه در چنین مواقعی نشتی روغن تماشا کردید باید این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.
  • خارج شدن دود آبی رنگ از اگزوز: هنگامی که لاستیک ساق سوپاپ خراب می‌شود از اگزوز دود آبی رنگ خارج می‌شود پس اگر دود آبی از خودرو خود تماشا کردید نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید.
  • کم شدن روغن موتور: از آن­جایی که با خراب شدن لاستیک ساق سوپاپ روغن به بیرون نفوذ می‌کند احتمال  کم شدن میزان روغن موتور هم وجود دارد پس اگر متوجه کاهش روغن موتور خودرو خود شدید حتما لاستیک ساق سوپاپ را بررسی کنید و در صورت لزوم حتما آن را عوض کنید.

با مشاهده هر کدام از این علائم خیلی فوری باید ماشین خود را به یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد نشان دهید تا در صورت لزوم قطعه مورد نظر تعویض شود. لازم به ذکر است به جهت تهیه این وسیله، می­بایستی به فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. در همین راستا برند آژیراک یدک، به­عنوان یکی از برندهای خوش­نام و معتبر در این زمینه فعالیت می­کند و هم­ اکنون شما عزیزان می­توانید از طریق مراجعه به وب­سایت این مجموعه کالای مدنظر خود را سفارش دهید.