واشر سر سیلندر کوپا رویال

زمانی که موتور خودرو در حال فعالیت است، احتمال این­که فشار سیلندر در موتورهای دیزلی به ۲۰۰۰ psi و در موتورهای بنزینی به ۷۰۰ psi برسد وجود دارد. واشر سر سیلندر کوپا موجب بهتر کردن عملکرد سیلندر می‌شود. در­واقع می‌توان گفت واشر سیلندر بین دو قسمت موتور قرار می‌گیرد و موجب آب بندی در زمان احتراق داخلی و همچنین جلوگیری از نشت مایعات می‌شود. این واشر کمک می‌کند تا ماشین بتواند برای حفظ قدرت موتور فشرده سازی مناسبی داشته باشد. علاوه براین­ها از داغ شدن خیلی زیاد موتور و آتش گرفتن آن جلوگیری می‌کند. تولید کنندگان به منظور بالا بردن دوام کار در هنگام تولید این قطعه از یک لایه‌های نازک فولاد استفاده می‌کنند. چنانچه قصد خرید واشر سر سیلندر کوپا را دارید با ما همراه باشید.

خرید واشر سر سیلندر کوپا

اگر قصد خرید واشر سر سیلندر کوپا را دارید می‌توانید به دو شکل این کار را انجام دهید؛ اولین راه این است که مثل سابق برای خرید وسیله مورد نیاز به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنید و کالای مد نظر خود را با برندهای مختلف تماشا کنید و هرکدام از آنها را بررسی  و یا اگر سوالی دارید از فروشنده بپرسید و در آخر واشر مورد نظر خود را تهیه کنید. دومین راه این است که در حالی که در خانه یا محل کار خود هستید در سایت­ها و فروشگاه­های اینترنتی مختلف را چک کنید و با یک حرکت واشر سر سیلندر را به سبد خرید خود اضافه کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که با این روش هم می‌توانید درباره کالای مورد نظر پرس­و­جو کرده  و سوالات خود را از کارشناسان ما در آژیراک یدک بپرسید و سپس یک خرید آگاهانه داشته باشید. از مزیت­های خرید حضوری می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که شما می‌توانید جنس را از نزدیک ببینید و مزیت خرید آنلاین هم این است که شما در وقت و همچنین انرژی خود صرفه­جویی می‌کنید و کالای خریداری شده به آدرس مورد نظر ارسال می‌شود.

واشر سر سیلندر کوپا رویال

قیمت واشر سر سیلندر کوپا

همانگونه که پیشتر اشاره کردیم واشر سر سیلندر قطعه‌ای بسیار مهم و حیاتی در  موتور  خودرو استفاده می‌شود. قیمت این قطعه به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل ما در این بخش به عوامل موثر در این رابطه اشاره می­کنیم.

  • مواد اولیه و کیفیت آن: این واشرها از جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند و هرچه جنس به­کار رفته در آن باکیفیت تر و بهتر باشد قیمت آن بالاتر می‌رود.
  • اندازه و سایز آن: ابعاد و اندازه واشر سر سیلندر ارتباط مستقیمی با قیمت نهایی محصول دارد. علاوه­بر این باید اضافه کنیم که در هنگام خرید سر سیلندر باید به اندازه واشر توجه کنید و آن را متناسب با خودرو انتخاب کنید.
  • شرکت سازنده: برندهای زیادی واشر سر سیلندر تولید می‌کنند و معمولا محصولات خود را با کیفیت‌های مختلف وارد بازار می‌کنند. هر کدام از این برندها قیمت متفاوتی دارند.

خرید و فروش اینترنتی واشر سر سیلندر کوپا

اگر وقت کافی ندارید که ساعت­ها در بازار بچرخید تا بتوانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید لوازم یدکی خودرو کوپا خود را به شکل اینترنتی انجام دهید. شما با خرید اینترنتی می‌توانید بدون این­که از خانه خود خارج شوید ساعت­ها در فروشگاه­های مختلف بچرخید و درباره محصول مورد نظر خود تحقیق کنید. خرید اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا با جنس‌های مختلف محصول مورد نظر آشنا شوید و درباره کارایی آن مطالعه کنید  و سپس قیمت آن را پرس و جو کنید. از آن­جایی که این روزها تعداد فروشگاه­های اینترنتی بسیار بالا رفته است، اعتماد کردن به فروشگاه­های آنلاین کمی دشوار است پس پیش از خرید حتما امنیت سایت مورد نظر را چک کنید. سعی کنید از سایت و فروشگاه اینترنتی خرید کنید که نشانه اعتماد دارد.

 ویژگی‌های واشر سر سیلندر کوپا

واشر سر سیلندر کوپا یک قطعه بسیار مهم در موتور خودرو است که بین سر سیلندر و بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. واشرهای سر سیلندر معمولاً از جنس مواد مقاومی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا در برابر حرارت، فشار و خوردگی مقاوم باشند. وظیفه اصلی این قطعه جلوگیری از نشتی روغن و بنزین و همچنین ایجاد یک فضای مناسب برای فشرده‌سازی مخلوط سوخت و هوا در سیلندر است. این قطعه، فشار را بین سیلندر و بلوک سیلندر حفظ می‌کند تا جلوی نشتی سوخت یا روغن را بگیرد. یکی دیگر از وظایف مهم واشر سر سیلندر کوپا جلوگیری از ورود هوا و آب به داخل محفظه‌ی سوخت و ترموستات موتور است.

واشر سر سیلندر کوپا دارای ویژگی‌های متعددی است که در این بخش به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.

  • آب بندی: واشر سر سیلندر باعث بهتر شدن عملکرد سیلندر می‌شود و کار آن بسیار مهم است.
  • حفظ و نگهداری مایعات: روغن موتور و مسیرهایی که مخصوص مایع خنک کننده هستند در فاصله چند میلی­متری یکدیگر قرار دارند؛ واشر سر سیلندر از ترکیب این دو گزینه جلوگیری می‌کند‌. واشر سر سیلندر به گازهای احتراق کننده اجازه نزدیک شدن به مسیر خنک کننده و روغن موتور را نمی‌دهد.
  • هدایت مایعات: درون موتور و سرسیلندر روغن موتور و مایع خنک کننده ضروری هستند واشر سر سیلندر مایعات را هدایت می‌کند.

خرابی و آسیب واشر سر سیلندر می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد. نصب نادرست و فشرده‌سازی نامناسب مخلوط سوخت و هوا در سیلندر، استفاده از مواد نامناسب در ساخت واشر و تغییرات دمایی شدید می‌توانند ازجمله عواملی باشند که به آسیب و خرابی این قطعه منجر می‌شوند. همچنین، آسیب در سیلندرها نشتی‌های موتور نیز می‌توانند به‌صورت مستقیم واشر را تحت‌فشار قرار داده و به خرابی آن منجر شوند.

ازاین‌رو، نگهداری منظم و تعمیرات به‌موقع موتور و سیستم‌های مرتبط با آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا از خرابی و آسیب به واشر سر سیلندر کوپا جلوگیری شود و عمر قطعات موتور بالا برود. اگر واشر سرسیلندر کوپا خراب یا فرسوده باشد، ممکن است نشتی بنزین یا روغن اتفاق بیافتد که منجر به کاهش عملکرد موتور و حتی آسیب به قطعات دیگر موتور شود. ازاین‌رو، تعویض منظم واشرهای سر سیلندر در تعمیرات روتین موتورها بسیار اهمیت دارد تا از عمر و عملکرد موتور بهینه حفاظت شود.

واشر سر سیلندر کوپا رویال

تعویض واشر سر سیلندر کوپا

خرابی و سوختن واشر سر سیلندر دلایل بسیار مختلف و زیادی دارد؛ مهم‌ترین عامل در سوختن واشر سر سیلندر درست نکردن ترموستات است‌. فشار به موتور، نشتی در سیستم آب ، بی‌توجهی به آمپر ماشین، کهنه شدن واشر و تمام شدن رادیاتور اتومبیل دیگر عواملی هستند که موجب سوختن واشر سر سیلندر می‌شوند. به­طور کلی دلایل سوختن این قطعه شامل موارد زیر است:

  • چنانچه موتور خودرو بیش از حد داغ شود، آب داخل رادیاتور جوش می‌آورد و خیلی زود تمام می‌شود و واشر سر سیلندر می‌سوزد.
  • استهلاک موتور موجب باز شدن سر سیلندر شده و قطعه مورد نظر به‌طور کلی از بین می‌رود و به مرور زمان واشر سر سیلندر می‌سوزد.
  • اشتباه مکانیک در زمان بستن واشر می‌تواند آسیب جدی به واشر بزند. برای نصب واشر سر سیلندر حتما باید به دنبال یک تعمیرکار حرفه‌ای و کاربلد باشید تا این کار را با دقت انجام دهد و واشر را کاملا صاف ببندد و کلمه top که روی واشر نوشته شده است بالا بماند و قسمت مسی آن روی بلوک نصب شود.

این علائم را جدی بگیرید

چنانچه مایل هستید عمر واشر سر سیلندر کوپا را بالا ببرید علائم زیر را جدی بگیرید:

  • صدای شرشر آب از پشت داشبورد
  • ریختن روغن داخل مخزن رادیاتور
  • ورم کردن شیلنگی که به رادیاتور وصل هستند.
  • دیر روشن شدن موتور خودرو و لرزیدن موتور بعد از روشن شدن و خارج شدن دود سفید از ماشین
  • کشش پایین و کم خودرو
  • داغ شدن بیش از حد موتور
  • آب و روغن قاطی کردن خودرو
  • خارج شدن آب از اگزوز
  • و سایر موارد