فشنگی روغن سابرینا هاچ بک

همان‌گونه که می‌دانید،‌ روغن موتور و روغن کاری قطعات خودرو،‌ نقش بسیار مهم و حیاتی در کارکرد درست موتور آن برعهده دارند که وظیفه کنترل این امر به میزان زیادی بر عهده بخشی تحت عنوان فشنگی روغن خواهد بود. فشنگی روغن قطعه‌ای کوچک اما بسیار پراهمیت است که می‌تواند با اخطار به موقع، مانع از آسیب به قسمت‌های متعدد موتور اتومبیل گردد.

 فشنگی روغن سابرینا به‌عنوان یک سنسور مهم در موتور است که وظیفه‌ی حفاظتی مهمی را برعهده دارد. این سنسور به‌عنوان یک ابزار حفاظتی برای موتور عمل می‌کند، زیرا میزان و کیفیت روغن اطلاعات مهمی را درباره وضعیت و سلامتی موتور فراهم می‌کند. با اندازه‌گیری و نظارت بر فشنگی روغن، می‌توانید زمان تعویض روغن‌موتور، وضعیت روغن و همچنین تشخیص نوسانات غیرعادی در کیفیت روغن را بررسی کنید. اگر این سنسور عملکرد مناسبی نداشته باشد و نتواند وضعیت روغن‌موتور را به‌درستی بررسی کند، ممکن است باعث بروز اختلالات جدی در کارکرد موتور و حتی آسیب به سایر قطعات شود که علت آن ناشی از عدم تغذیه روغن مناسب به قسمت‌های مهم موتور است.

 این قطعه نیز مانند سایر قطعات هر خودرویی ممکن است دچار آسیب شود. خرابی فشنگی روغن سابرینا می‌تواند منجر به عواقب جدی و ناخوشایندی برای عملکرد و عمر مفید موتور شود. یکی از علائم اصلی خرابی این حس‌گر، روشن شدن نشانگر چک موتور در صفحه‌ای نمایشگر است که نشان‌دهنده وجود مشکلاتی در سیستم روغن‌موتور است. همچنین، نشانگر فشار روغن نیز ممکن است به علت خرابی سنسور فشنگی روغن، افزایش یا کاهش ناگهانی داشته باشد. این خرابی می‌تواند به عدم توانایی موتور در انجام کارکرد درست و حتی توقف ناگهانی موتور منجر شود؛ بنابراین، هرگونه نشانه‌ای از خرابی یا عملکرد نامناسب فشنگی روغن سابرینا نیاز به بررسی و تعمیر فوری دارد تا باعث حفظ عملکرد بهتر و ایمنی موتور خودرو شود و آن را از آسیب‌های احتمالی به سایر قطعات حفاظت کند.

ویژگی های فشنگی روغن سابرینا

فشنگی روغن چگونه قطعه‌ای است؟ در موتور درون‌سوز، یک سیستم روغن‌کاری بسیار دقیق وجود دارد که وظیفه رساندن روغن به بخش‌های مختلف خودرو را برعهده دارد. فشار این روغن به کمک اویل پمپ تأمین می‌گردد و روغن در طول مسیر خود از مجاری مخصوصی عبور می‌کند و خود را به قسمت‌های مختلف می‌رساند و در نهایت مسیرش را تا بازگشت به کارتل طی خواهد کرد. فشار روغن موتور در این سیستم می‌بایست پیوسته مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه کاهش فشار روغن سبب می‌گردد تا در دورهای بالای کارکرد موتور، روغن به میزان کافی به قسمت‌های متعدد و به‌ویژه بخش‌های بالایی موتور همچون سرسیلندر و دیواره‌های آن برخورد نکند. این وظیفه برعهده فشنگی روغن اتومبیل خواهد بود.

فشنگی روغن سابرینا یا همان سنسور فشار روغن، قطعه‌ای کوچک است که در مسیر سیستم روغن‌کاری و عموما در مسیر نزدیکی فیلتر روغن نصب می‌گردد که با کاهش فشار روغن از میزان مشخصی، به راننده خودرو هشدار خواهد داد. این هشدار به شکل روشن شدن یک چراغ در مقابل راننده است و به هر دلیلی که فشار روغن مجموعه کاهش پیدا کرده باشد نشان می‌دهد که این موضوع در نهایت ریسک آسیب به موتور خودروی شما را در پی دارد. البته باید اشاره کنیم که فشنگی روغن صرفا جنبه هشداردهنده دارد و نمی‌تواند به‌طور دقیق بروز این مشکل را نشان دهد. اما اخطار آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و بایستی به سرعت آن را مورد بررسی قرار داد.

فشنگی روغن سابرینا به‌گونه‌ای ساخته شده است که در حالت عادی کارکرد موتور و در مواقعی که فشار روغن موتور از میزان مشخصی بالاتر است، کار چندان به‌خصوصی انجام نمی‌دهد و در واقع مدار آن قطع خواهد بود. اما در زمانی که فشار روغن موتور خودرو کاهش پیدا کند، با اتصال یک مدار الکتریکی، چراغ اخطار خودروی سابرینا را روشن می‌کند.

فشنگی روغن سابرینا هاچ بک

قیمت فشنگی روغن سابرینا

همان‌طور که اشاره شد، فشنگی روغن وظیفه کنترل فشار روغن خودرو را برعهده دارد. اگرچه فشنگی روغن طراحی ساده‌ای دارد، اما بایستی دقیق و اصولی باشد تا بتواند با تغییرات جزئی در فشار روغن بلافاصله راننده اتومبیل را آگاه نماید. زیرا در غیر این صورت، ممکن است با کاهش فشار روغن موتور و عدم اطلاع راننده از این موضوع، آسیب به بخش‌های مختلف خودرو را شاهد باشیم. این موضوع در نهایت می‌تواند منجر به خسارت مالی سنگین و تعمیر اساسی موتور ختم شود.

سابرینا یک خودروی خاص و منحصر به فرد و از جمله محصولات جدید شرکت خودروسازی دیار خودرو محسوب می‌شود. این خودرو برای نخستین بار در ایران با موتور ۱۵۰۰ سی سی میتسوبیشی قدرت گرفت. سابرینا بالاترین استانداردهای آلایندگی و کیفیت را دارا بوده و قابلیت‌های چشمگیری همچون سیستم ترمز ای بی اس، کنترل قدرت توزیع قدرت ترمز به صورت الکترونیک و همچنین برخورداری از کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، ایمنی بسیار بالایی را در این اتومبیل جذاب پدید آورده است.

اگر شما هم به فکر تهیه و خرید فشنگی روغن سابرینا هستید و قصد اطلاع از قیمت این قطعه را دارید باید به آگاهی شما عزیزان برسانیم که در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی، قیمت دقیق این قطعه مشخص نبوده و نمیتوان عدد معینی را برای آن در نظر گرفت. چراکه با توجه به این موضوع که قطعات خودروی سابرینا از خارج از کشور تامین می‌شوند، لذا قیمت ارز و به خصوص دلار تاثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی قطعات این خودرو خواهد داشت. به همین دلیل برای استعلام قیمت روز فشنگی روغن سابرینا می‌توانید به وبسایت آژیراک یدک مراجعه کنید.

خرید فشنگی روغن سابرینا

امروزه تشخیص فشنگی روغن سابرینا به صورت اصل و غیر اصل برای خریداران و حتی تعمیرکاران تقریبا سخت و غیرممکن است. به همین دلیل هم بایستی این قطعه بسیار مهم و حیاتی را از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد خریداری نمایید تا از خسارات بعدی در امان بمانید. جهت تهیه و خرید فشنگی روغن اصلی سابرینا باید به سراغ فروشندگان معتبر لوازم یدکی خودروی سابرینا بروید و قطعات عرضه شده این خودرو را از آنان خریداری کنید. مجموعه آژیراک یدک یکی از عرضه‌کنندگان اصلی محصولات سابرینا است که با بهره‌گیری از بهترین کیفیت و استانداردهای مورد تایید، انواع لوازم یدکی خودرو را برای مشتریان عزیز تهیه کرده و با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه در اختیار آنان قرار می‌دهد. لذا شما خریداران گرامی می‌توانید جهت خرید لوازم یدکی سابرینا با کارشناسان بخش فروش آژیراک یدک تماس حاصل فرمایید.

فشنگی روغن سابرینا هاچ بک

خرید و فروش اینترنتی فشنگی روغن سابرینا

چنانچه قصد خرید فشنگی روغن سابرینا را دارید، نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های عرضه کننده قطعات یدکی سابرینا نخواهید داشت. چراکه بدون صرف وقت و انرژی خود نیز می‌توانید این قطعه ارزشمند و کاربردی را از درون منزل و تنها از طریق تلفن همراه خود سفارش و خریداری کنید. جهت کسب اطلاع از قیمت دقیق فشنگی روغن خودروی سابرینا و همچنین خرید اینترنتی این محصول کافیست سری به وبسایت آژیراک یدک بزنید و با جست و جوی نام محصول، قیمت و ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار داده و سپس آن را سفارش دهید. شایان ذکر است که پیش از خرید این قطعه حتما مدل و سال خودروی خود را به خاطر داشته باشید تا از خرید فشنگی روغن به صورت اشتباهی جلوگیری کنید.

خرید آسان فشنگی روغن سابرینا از آژیراک یدک

در این مقاله در رابطه با فشنگی روغن سابرینا، وظایف، ویژگی‌ها، قیمت و نحوه خرید اینترنتی این محصول مطالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر به سلامتی و عملکرد مطلوب خودروی خود اهمیت زیادی می‌دهید، تهیه و خرید انواع قطعات خودروی خود را از  سایت آژیراک یدک انجام دهید.