کوئل سابرینا هاچ بک

کویل سابرینا نوعی سیم پیچی است که انرژی برقی را از باتری یا سیستم الکتریکی خودرو دریافت می‌کند و آن را به ولتاژ بسیار بالا تبدیل می‌کند. زمانی که کوعل از انرژی برقی تغذیه می‌شود، انرژی این برق از طریق کویل سابرینا می‌گذرد و باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می‌شود. سپس با قطع یا قطع کردن جریان برق، این میدان مغناطیسی سریعاً تغییر می‌کند که باعث ایجاد ولتاژ بسیار بالا در سیم‌پیچ کوعل می‌شود. ولتاژ بالای تولید شده توسط کوعل به شمع‌ها منتقل می‌شود. وقتی جرقه‌ای الکتریکی بسیار قوی در شمع‌ها ایجاد می‌شود، سوخت در سیلندرهای موتور اشتعال می‌شود و انفجاری که ایجاد می‌شود باعث حرکت توربین موتور و درنتیجه راه‌اندازی موتور می‌شود. این فرآیند به نام احتراق تراکمی نیز شناخته می‌شود و یکی از مراحل اصلی در روشن کردن موتور خودرو است.

علاوه براین باید به این نکته اشاره کنیم که از این کوئل‌ها در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. شما با کمک کوعل سابرینا می‌توانید به راحتی قطعات خودرو خود را عوض کنید و کار خود را راه بیندازید. از کوئل سابرینا در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • سیستم نیروگاهی
  • موتورهای الکتریکی
  • ژنراتورها
  • ترانسفورماتورها
  • دستگاه‌های الکترونیکی
  • سیستم انتقال برق

کویل سابرینا ممکن است به دلایل مختلفی دچار آسیب شود. دانستن علائم خرابی این قطعه به شما کمک می‌کند تا قبل از مواجه‌شدن با مشکلات جدی اقدام به تعویض آن کنید. علائم خرابی کوعل شامل مشکل در راه‌اندازی موتور، سوخت ناقص، جرقه‌های ضعیف یا نبود جرقه، اختلال در عملکرد موتور و کاهش توان و عملکرد خودرو است. در صورت احساس مشکل در عملکرد سیستم اشتعال خودرو، بهتر است به یک تکنسین متخصص مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض کویل سابرینا انجام دهد.

خرید کوئل سابرینا

چنانچه قصد خرید کوئل سابرینا را دارید می‌توانید از راه‌های زیر این اقدام را به انجام رسانید:

  1. خرید حضوری: معمولا زمانی که همه ما به یک وسیله نیاز پیدا می‌کنیم به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنیم و کالای مورد نظر خود را تهیه می‌کنیم. برای خرید کوئل سابرینا می‌توانید به فروشگاه‌هایی که در زمینه قطعات الکترونیکی و ماشین آلات هستند مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را از نزدیک ببینید و سوالات خود را مستقیما از فروشنده بپرسید و در آخر خرید خود را انجام دهید.
  2. خرید اینترنتی: چنانچه نمی‌توانید در شهر خود یک کوئل سابرینا باکیفیت تهیه کنید یا اینکه وقت خرید حضوری را ندارید می‌توانید خیلی راحت خرید اینترنتی داشته باشید. شما می‌توانید کوئل سابرینا مورد نظر خود را در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کنید و مشخصات فنی آنها را مطالعه کنید یا قیمت فروشگاه­های مختلف مانند آژیراک یدک را با یکدیگر مقایسه کنید و در آخر تنها با یک حرکت کالای دلخواه را به سبد خرید خود اضافه کنید. برای  خرید لوازم یدکی سابرینا، ادامه این مطلب را از دست ندهید.
  3. خرید از درب کارخانه: شما می‌توانید با کمی تحقیق و جستجو مستقیما با تولیدکنندگان کویل تماس بگیرید. اینگونه می‌توانید به پاسخ سوالات خود برسید و سپس خرید خود را انجام دهید.

کوئل سابرینا

قیمت کوئل سابرینا

قیمت کوئل سابرینا به عوامل مختلفی بستگی دارد به همین دلیل در ادامه به عوامل موثر در قیمت­گذاری اشاره کرده­ایم:

  • کیفیت مواد اولیه: مهم‌ترین چیزی که در قیمت­گذاری کوئل‌ها موثر است مواد اولیه به­کار رفته در آن است. سیم استفاده شده در کوئل‌ها معمولا مس یا آلومینیوم است که قیمت این فلزات هم به نرخ روز محاسبه می‌شود. جالب است بدانید گاهی از فلزاتی همچون نقره و طلا در تولید این فناوری استفاده می‌شود که قیمت نهایی کار را بالا می‌برد.
  • تکنولوژی به­کار رفته: طراحی و تکنولوژی به­کار رفته در کوئل‌ها تاثیر مستقیمی بر روی قیمت­گذاری آن دارد. اگر این قطعه طراحی خاص و پیچیده‌ای داشته باشد قطعا محصول قیمت بالاتری هم خواهد داشت.
  • حجم تولید: جالب است بدانید که مقیاس و حجم تولید هم می‌تواند قیمت محصول را تغییر دهد؛ اگر محصول به تولید انبوه برسد قیمت نهایی محصول کاهش می‌یابد اما اگر تولید در حجم کم انجام شود بخاطر بالا بودن هزینه تولید و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات خاص قیمت بالاتر می‌رود.

خرید و فروش اینترنتی کوئل سابرینا

این روزها به علت زیاد شدن مشغله افراد و عوض شدن سبک زندگی‌ها، خیلی بیشتر از قبل شاهد خرید و فروش اینترنتی محصولات هستیم. از این رو تعداد آنلاین شاپ‌ها بسیار زیاد شده تا بتوانند نیاز افراد را به خوبی برطرف کنند. از آنجایی که تعداد فروشگاه­های اینترنتی بالا رفته، باید قبل از خرید اینترنتی دقت کنید و این کار را با دقت و از یک فروشگاه معتبر انجام دهید تا یک خرید خوب داشته باشید. در همین راستا، می­توانیم به شما سایت آژیراک یدک را معرفی کنیم.

  • جستجو و تحقیق: قبل از هر چیزی باید یک فروشگاه معتبر پیدا کنید. یادتان باشد که یک فروشگاه معتبر به هیچ عنوان جنس بی کیفیت به مشتری نمی‌فروشد و اعتبار خود را خدشه دار نمی‌کند. برای پیدا کردن فروشگاه مطمئن می‌توانید از موتورهای جستجوگر کمک بگیرید و نظرات کاربران را درباره فروشگاه مورد نظر و محصولات آن مطالعه کنید.
  • انتخاب محصول: در این مرحله می‌توانید با توجه به نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید. قبل از انتخاب محصول می‌توانید درباره آن مطالعه کنید و آن را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنید.
  • بررسی قیمت: به جرات می‌توان گفت که قیمت محصول یک گزینه بسیار مهم در انتخاب آن است؛ یکی از مزیت‌های خرید اینترنتی این است که شما می‌توانید قیمت فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس خرید خود را ثبت کنید.
  • نشانه اعتماد: نشانه امنیت و اعتماد یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از خرید اینترنتی باید به آن‌ توجه کنید. در زمان ثبت خرید حتما مطمئن شوید که سایت مورد نظر سیستم پرداخت مطمئنی دارد و اطلاعاتتان محفوظ می‌ماند.

کوئل سابرینا

ویژگی‌های کوئل سابرینا

کوئل سابریناها دارای ویژگی ‌های متعددی هستند که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • تعداد پیچ‌ها: تعداد این پیچ‌ها در کویل سابرینا می‌توانند گوناگون باشند و سیستم جرقه زنی و نوع خودرو تعداد پیچ‌ها را تعیین می‌کند.
  • ولتاژ ورودی: یکی از وظایف کویل‌ها این است که ولتاژ دریافتی را افزایش می‌دهد زیرا معمولا ولتاژ ورودی ۱۲ است اما گاهی برخی صنایع به ولتاژهای بالاتری نیاز دارند.
  • مقاومت الکتریکی: مقاومت الکتریکی یکی دیگر از ویژگی‌های کوعل‌ها است. مقاومت الکتریکی معمولا با اهم اندازه­گیری می‌شود و این اندازه حتما باید اندازه‌ای که خودروساز مشخص کرده هماهنگ و یکی باشد.
  • سازگاری با خودرو مورد نظر: نکته بسیار مهمی که قبل از خرید کوئل‌ها باید در نظر بگیرید سازگاری آن با خودروی شما است. قبل از خرید حتما به مواردی همچون مدل، برند آن و همچنین سال ساخت خودرو خود توجه کنید و متناسب با این موارد خرید کنید‌.
  • عمر مفید: عمر طولانی و مفید از دیگر ویژگی‌های کوئل سابرینا محسوب می‌شود و عمر آن­ها معمولا براساس کیفیت و نوع کویل‌ها مشخص می‌شود و ممکن است کوئل‌ها با جنس و ویژگی‌های منحصربه فردی که دارند طول عمر متفاوتی داشته باشند و ما شاهد کارایی‌هایی مختلفی از آنها باشیم.