رادیاتور آب گریت وال هاوال H2

رادیاتور آب هاوال h2 یکی از اجزای اصلی سیستم خنک کننده موتور خودرو است. وظیفه اصلی این قطعه خنک کردن موتور و حفظ دمای مطلوب آن است. آب یا سیال خنک کننده در زمان عبور از داخل موتور حرارت تولید شده توسط احتراق سوخت را جذب می‌کند و سپس به رادیاتور منتقل می‌شود. رادیاتور آب هاوال h2 از تعدادی لوله و فن تشکیل شده‌است. آب از طریق لوله‌های رادیاتور عبور می‌کنند و در آن‌‌جا با هوا در معرض تماس قرار می‌گیرد. فن‌های رادیاتور هوا را از طریق رادیاتور عبور داده و حرارت آب را به هوا منتقل می‌کنند. این فرآیند باعث خنک شدن آب می‌شود و اجازه می‌دهد تا دمای موتور در محدوده مناسبی نگه داشته شود.

علائم خرابی و آسیب به رادیاتور آب هاوال H2 می‌تواند به شکل‌های مختلفی خود را نشان دهد. اولین علامت افزایش دمای موتور است. اگر رادیاتور آب دچار خرابی یا نشت شود، انتقال حرارت موتور به طور کامل قطع می‌شود و منجر به افزایش دمای موتور می‌شود. همچنین، نشت آب نیز یک علامت مهم است؛ اگر رادیاتور آب دچار نشت شود، آب ممکن است به بیرون خارج شود که با لکه‌های آب زیر خودرو تشخیص داده می‌شود.

درنتیجه باعث افزایش مصرف آب می‌شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، بهتر است به سرعت به تعمیرکار ماهر مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید.  اگر رادیاتور آب به درستی عمل نکند یا دچار آسیب شود، می‌تواند منجر به افزایش دمای موتور، آسیب به قطعات موتوری و در نهایت خرابی موتور شود. بنابراین، تعویض به‌موقع رادیاتور آب از اهمیت بالایی برخوردار است تا از عملکرد صحیح موتور و جلوگیری از آسیب به سایر قطعات جلوگیری شود. شما می‌توانید از طریق آژیراک یدک اقدام به تهیه رادیاتور آب هاوال h2 به صورت اصل و باکیفیت کنید.

خرید رادیاتور آب هاوال h2

رادیاتور به شوفاژهای موجود در منازل شباهت داشته و از عملکردی مشابه با آن‌ها برخوردار است؛ با این تفاوت که ابعاد این وسیله کوچک‌تر است. این وسیله در جلوی کاپوت و پشت جلوپنجره اتومبیل قرار دارد. قرارگیری در این ناحیه سبب آن می‌شود که در هنگام حرکت خودرو، رادیاتور با میزان مناسبی از هوا در تماس باشد. کاربردهای دیگر رادیاتور آب هاوال H2 به شرح زیر هستند:

  1. کمک به گرم کردن اتاق خودرو در زمستان
  2. کمک به خنک کردن گیربکس در گیربکس‌های اتوماتیک

رادیاتور آب گریت وال هاوال H2

کمی بالاتر از این قطعه، مخزنی جهت ورود آب و مایع خنک‌کننده وجود داشته که با نام قمقمه رادیاتور شناخته می‌شود. به طور کلی، رادیاتور از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است که به یکدیگر متصل هستند. این قطعات عبارتند از:

  • مخزن فوقانی: قسمتی که مایع خنک‌کننده، پس از گردش در موتور به آن وارد می‌شود.
  • مخزن پایینی: قسمتی که مایع خنک‌کننده بعد از سرد شدن وارد آن شده و به موتور بازمی‌گردد.
  • لوله‌های رابط رادیاتور: لوله‌هایی که در میان 2 قطعه فوق (مخزن فوقانی و مخزن پایینی) تعبیه شده تا با کمک جریان آب و تماس با هوا، موجبات خنک شدن آب را فراهم سازند.

برای دفع حرارت ناشی از احتراق موتور و برای عملکرد درست و ایمنی خودرو، می‌بایست رادیاتور به‌درستی عمل کند. چنانچه این قطعه دچار فرسودگی و خرابی شود، امکان ایجاد مشکلات جدی‌تری برای خودرو وجود خواهد داشت؛ لذا باید با علائم خرابی رادیاتور آشنا بوده و در صورت مواجهه با آن‌ها به تعمیرگاه‌ها مراجعه کرده و در صورت لزوم برای تهیه رادیاتور و خرید لوازم یدکی هاوال h2 اقدام کنید.

قیمت رادیاتور آب هاوال h2

مانند هر خودروی دیگری، هاوال h2 برای عملکرد درست و دفع حرارت ناشی از احتراق، به رادیاتور سالم نیاز دارد. این قسمت از خودرو می‌بایست به صورت منظم توسط راننده تست و بررسی شده و در صورت وجود هرگونه مشکل، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کرد. رانندگی با رادیاتور معیوب و فرسوده بسیار خطرناک بوده و می‌تواند هزینه‌های بیشتری را مواجه راننده کند. برای آن که از عملکرد درست این قسمت از خودرو اطمینان داشته باشید، باید از مهم‌ترین علل خرابی رادیاتور و نشانه‌های خراب شدن آن اطلاع داشته باشید. شایع‌ترین علل خرابی رادیاتور عبارتند از:

  1. خراب شدن واترپمپ
  2. انسداد مسیر گردش آب در رادیاتور اتومبیل
  3. سوختن واشر سر سیلندر
  4. از کار افتادن فیوز و فن
  5. اختلال در عملکرد ترموستات یا قمقمه آب
  6. کج شدن پره‌های رادیاتور اتومبیل
  7. ایجاد سوراخ در رادیاتور

در ادامه نشانه‌هایی را معرفی می‌کنیم که در صورت مشاهده آن‌ها می‌بایست به تعمیرگاه‌ها مراجعه کرده و در صورت لزوم برای تعویض رادیاتور و خرید لوازم یدکی هاوال h2 اقدام کنید. این نشانه‌ها به شرح زیر هستند:

  • بالا رفتن آمپر آب
  • بالا رفتن دمای خودرو در سربالایی
  • روشن شدن علامت چک خودرو
  • نشت کردن آب رادیاتور ماشین
  • نشت کردن مایع خنک‌کننده به پشت داشبورد
  • نشت کردن بخار از مخزن‌های رادیاتور
  • کم شدن آب رادیاتور
  • عدم عملکرد صحیح بخاری و موتور خودرو

رادیاتور آب گریت وال هاوال H2

خرید و فروش اینترنتی رادیاتور آب هاوال h2

خریداری رادیاتور تقلبی و غیراستاندارد می‌تواند راننده را با مشکلات متعددی مواجه کند. تهیه نوع استاندارد رادیاتورها می‌تواند مزیت‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد. به طور مثال، می‌توان به طول عمر بالا و عدم نیاز به هزینه‌کرد مجدد اشاره داشت. خودروسازان توصیه می‌کنند که پیش از خریداری رادیاتور، در رابطه با مشخصات فنی این قطعه اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس اقدام به خریداری کنید. در هنگام خرید رادیاتور آب هاوال h2، بهتر است دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

  • مراجعه به نمایندگی‌ها و مراکز فروش معتبر
  • اطلاع از قیمت روز رادیاتور آب هاوال h2
  • اجتناب از خریداری رادیاتورهای گران یا بسیار ارزان
  • توجه به برند و جنس ساخت رادیاتور
  • توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش
  • سازگاری رادیاتور با مدل خودرو
  • توجه به بازدهی حرارتی رادیاتور
  • خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر

بر اساس این مولفه‌ها می‌توانید یک خرید مطمئن را تجربه کرده و مناسب‌ترین نوع رادیاتور را تهیه و خریداری کنید. توجه داشته باشید که بهره‌مندی رادیاتور از گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا در صورت بروز مشکلات احتمالی یا نیاز به تعمیر، یک گارانتی معتبر می‌تواند به شما در تعمیر رادیاتور کمک کرده و از هزینه‌های احتمالی را کاهش دهد.

ویژگی‌های رادیاتور آب هاوال h2

همان‌طور که در طول مطلب خواندید، رادیاتور یک عضو حساس از خودرو محسوب می‌شود. رادیاتور آب هاوال h2 یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات هاوال h2 بوده که از جنس آلومینیومی و ضدزنگ ساخته شده است. جنس و کیفیت ساخت این محصول می‌تواند عملکرد بسیار مؤثری را به شما ارائه ساخته و از شمار بسیاری از هزینه‌های جانبی و نگهداری بکاهد. رادیاتور آب هاوال h2 می‌تواند موجبات کاهش دمای اجزای داخلی موتور را فراهم آورده و از داغ شدن پیستون و آسیب دیدن پیستون جلوگیری کند. شما می‌توانید رادیاتور آب اصلی هاوال را از آژیراک یدک با گارانتی اصالت کالا و سلامت قطعه تهیه کرده و خرید مطمئنی را تجربه کنید.