تسمه دینام mg-360

خرید تسمه دینام

تسمه دینام چیست؟

اغلب قطعات خودروها بخش اعظمی از نیروی‌شان را از موتور به دست می‌آورند. این نیروی چرخشی به واسطه تسمه دینام یا تسمه پروانه به این قطعات منتقل می‌شود. چنانچه تسمه پروانه دچار مشکل شود، اغلب قطعات مختلف خودرو از کار می‌افتند! این تسمه تاثیر مستقیمی روی کارکرد قطعات مختلف دارد و با کوچکتر آسیب، کارکرد آن‌ها را با مشکل رو به رو می‌کند. مالکین خودروها در بازه‌های زمانی مشخص باید این تسمه‌ را چک کنند تا در صورت مشاهده کوچکترین مشکل، آن را تعویض نمایند. چنانچه می‌خواهید با این تسمه مهم و کاربردی در انواع خودرو آشنا شوید.
تسمه دینام در قسمت جلویی موتور ماشین تعبیه می‌شود. این تسمه نیروی مکانیکی را به نیروی الکتریکی تبدیل می‌کند، سپس نیرو را به باتری می‌فرستد و آن را شارژ می‌کند. چنانچه تسمه دینام آسیبی ببیند، حتی باتری خودرو از تبعات خرابی آن بی‌نصیب نمی‌ماند! چرا که دیگر شارژ نمی‌شود و به کل کارکرد ماشین به اختلال روبرو خواهد شد. زمانی که ماشین روشن می‌شود، تسمه تایم فرایند چرخشی‌اش را آغاز می‌کند و قطعاتی که به آن متصل می‌شوند را به حرکت در می‌آورد. بدیهی است که با از کار افتادن این تسمه، قطعات دیگر هم کار نمی‌کنند.

نشانه‌های خرابی تسمه تایم

اما از کجا بفهمیم که تسمه تایم خراب است؟ چنانچه در تسمه حالت کشسانی به وجود آمد، این حالت نشان از خرابی تسمه است. کشسانی بودن تسمه موجب شل شدنش می‌شود که به هیچ وجه برای ادامه کارکرد آن نشان خوبی نیست. همچنین اگر نشانه‌هایی از خشک‌شدگی، پارکی، ترک یا خوردگی را در تسمه دیدید، باید سریعتر آن را تعویض کنید تا تسمه به طور کل از کار نیفتند.
با فرسودگی تسمه کنترل کردن فرمان هیدرولیک خودرو نیز سخت می‌شود. همچنین چنانچه این تسمه آسیب ببیند، صدایی از پیشرانه به شکل جیر جیر می‌شنوید. یکی از نشانه‌های بارز دیگر خرابی تسمه پروانه بازدهی نامناسب سیستم تهویه خودرو است! یعنی کیفیت کولور کاهش می‌یابد و عملکرد خوبی نخواهد داشت.

تبعات خرابی تسمه تایم

چنانچه این تسمه آسیب ببیند، تبعات بسیاری برای خودرو و صاحبش به وجود می‌آید که در زیر آن‌ها را ذکر می‌کنیم:
همانطور که در قبل گفتیم، با آسیب دیدن تسمه پروانه، باتری متوقف می‌شود.
با خرابی این تسمه واتر پمپ از کار می‌افتد و جریان آب در موتور متوقف می‌شود.
در فرمان هیدرولیک خودرو مشکل به وجود می‌آید.
کارکرد مناسب دینام و سیستم تهویه خودرو به سلامت تسمه دینام مرتبط است، پس چنانچه تسمه خراب شود، کارکرد ابن دو سیستم هم با اختلال روبرو خواهد شد.

خرید تسمه دینام

در خرید تسمه دینام به کیفیت ساخت و مواد اولیه محصول توجه کنید. چنانچه تسمه از مواد با کیفیتی تولید شده و مراحل تولید استانداردی دارد، می‌توان اطمینان داشت که تا مدت‌ها به کارکرد خود در اتومبیل ادامه می‌دهد. طول عمر تسمه پروانه به میزان کیلومتر کارکرد خودرو بستگی ندارد و نمی توان برای آن زمان تقریبی در نظر گرفت. پس مداوم تسمه را چک کنید و چنانچه علائم خرابی را مشاهده کردید، در سریع‌ترین زمان آن را تعویض کنید.
ما در فروشگاه خود علاوه بر تسمه دینا یا تسمه پروانه، محصولات دیگری از جمله لوازم یدکی هایما، هایما s7، هایما s5، آریزو۶ و اریزو ۵ را عرضه می‌کنیم. شما می توانید این محصولات را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه از وب سایت ما خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید