رادیات کولر ام وی ام 315

خرید رادیات کولر ام وی ام 315

نکات مهم در مورد رادیات کولر

کندانسور یا رادیات کولر که در خودروها به منظور تهویه مطبوع هوا استفاده می‌شود. یکی از لوازم یدکی هایما و سایر خودروها محسوب می‌شود. با هدف خنک‌سازی و تهویه کابین ماشین تولید شده است.

رادیاتور کولر چگونه کار می کند؟

به عنوان یک مبدل حرارتی، سعی می‌کند تا گاز با فشار زیاد را به مایعی با فشار بالا تبدیل کند. انتظار می‌رود که از طریق لوله‌های باریک، سیالات جریان پیدا کنند. اما اگر دچار نشتی شود؛ سیال جریان نمی‌یابد و در نتیجه به درستی کار نمی‌کند.
با کاهش دمای سیال، یک مایع خنک به‌دست می‌آید که در واقع از وظایف رادیاتور کولر، چگالش گاز است. گرمای گاز خنک‌کننده توسط کمپرسور جذب می‌شود. رادیاتور در قسمت جلویی خودرو تعبیه میشود .

عوامل مضر برای رادیاتور :

• وجود شن، سنگ‌ریزه‌ها وگرد و غبار در رادیاتور کولر باعث اختلال در سیستم تهویه هوا است. زیرا این آلاینده‌ها سبب نشت سیالات می‌شود.
• شکننده بودن کندانسور یکی دیگر از دلایلی است که باید در حفظ آن بکوشید تا این قطعه حساس دیرتر دچار آسیب شود.
به منظور جلوگیری از خرابی و آسیب به رادیات کولر، باید به صورت دوره‌ای آن را بازرسی کنید تا چنانچه از وضعیت نامطلوبی برخوردار بود؛ آن را تعمیر کنید.

عیب یابی سیستم

به طور کلی از نحوه عملکرد رادیات کولر می‌‎توان متوجه وجود مشکل یا عیب در سیستم شد. برخی از عوامل هشداردهنده که ناشی از آسیب به رادیات است؛ شامل:
• خروج هوای گرم از داخل دریچه‌های خودرو: یکی از اولین تغییراتی که توجه شما را جلب می‌کند؛ گرم شدن هوای داخل خودرو است. در صورتی این اتفاق پیش می‌آید که مسیر جریان هوا مسدود شود.
• تجمع بخار بیش از حد در داخل رادیات: اگر گرما به خوبی خارج نشود؛ بخار زیادی در رادیاتور جمع می‌شود که لازم است مسیرهای خروج را تعمیر کنید.
• احساس بوی سوختگی از داخل خودرو: اگر رادیات به درستی کار نکند؛ از داخل کابین بوی سوختگی احساس می‌شود. در این وضعیت به سرعت قطعات را مورد بررسی قرار دهید.
• نشت مایع در زیر خودرو: نشتی یکی از علائمی نشان دهنده آسیب جدی به کندانسور است. در این مواقع اتصلات آب بندی دچار نشت شده‌اند.
• روشن شدن چراغ‌های هشدار: در اغلب خودروها چراغ‌هایی برای هشدار تعبیه شده است که هنگام رخ دادن آسیب جدی به هر قسمت خودرو روشن می‌شود.
در اغلب خودروها سعی می‌شود تا با کیفیت‌ترین نوع قطعات به کار رود. به طور مثال در خودروهای هایما s7 و هایما s5 یا آریزو6 و آریزو 5 لازم است تا فارغ از نوع و مدل آن به مرغوبیت جنس رادیات کولر آن دقت شود.
رادیات با کیفیت بخرید
از مهم‌ترین قطعات به کار رفته در خودروها که وظیفه تهویه هوا را به عهده دارد، رادیاتور کولر است. به خاطر داشته باشید که اگر کابین شما هوای مطبوع و خنکی ندارد حتما رادیات را مورد بررسی قرار دهید تا از بروز آسیب احتمالی جلوگیری شود. برای خرید رادیات کولر ام وی ام 315 با کیفیت می‌توانید به سایت آژیراک یدک مراجعه کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات اژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید