رینگ پیستون MVM-110

رینگ پیستون چه کاربردی دارد؟

رینگ پیستون، یکی از مهم‌ترین اجزای فلزی یا پلاستیکی بوده که در موتورهای احتراقی بنا شده است.‌‌ پیستون، انجام فرآیند احتراق و تامین‌کننده نیروی موتور خودرو برعهده دارد. دانستن اطلاعات کافی در زمینه رینگ و نحوه عملکرد آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

رینگ پیستون چیست؟

به منظور کاهش اصطکاک در سیلندرها و راحتی حرکت آن‌ها از پیستون‌ها استفاده می‌کنند. با قرار دادن شیار بر روی قطعه فلزی و استوانه‌ای شکل پیستون برای تنظیم و مدیریت زمانبندی پیستون تعبیه شده است.
روغن کاری برای تسریع حرکت پیستون و سیلندرها انجام می‌شود. اما اگر روغن به محفظه احتراق نفوذ پیدا کند؛ با ایجاد اختلال در سوختن مخلوط سوخت و هوای موتور به روند فرآیند محفظه داخلی اتومبیل آسیب می‌زند. برای جلوگیری از این امر باید دو فضا را از یکدیگر جدا کرد؛ بدین منظور از عایق استفاده می‌شود که همان رینگ پیستون است.

وظایف رینگ‌های پیستون

مهم‌ترین وظیفه رینگ پیستون عایق‌بندی کردن سیلندر و پیشگیری از ایجاد اصطکاک است. بارزترین ویژگی‌های رینگ مقاومت گرمایی بالا و محکم بودن در برابر ضربه محسوب می‌شود.
با ایجاد یک فاصله میلیمتری، سعی دارد تا میزان تماس پیستون و جداره سیلندر کاهش یابد.
جلوگیری از فرسودگی سطح بین پیستون و جداره با کاهش اصطکاک در آن
جلوگیری از نفوذ روغن به محفظه احتراق با انتقال روغن به درون سیلندر
با عایق‌بندی محفظه احتراق از نشست مخلوط سوخت و گاز جلوگیری می‌کند.
در اثر حرکت بالای پیستون و جداره، حرکت افزایش می‌یابد؛ این قطعه کمک می‌کند تا دمای آن کاهش یابد.
جلوگیری و خروج دود از محفظه

انواع رینگ پیستون

رینگ‌های پیستون دارای دو نوع روغنی و فشاری هستند. به طور کلی در هر پیستون، سه الی هفت رینگ وجود دارد. بسته به نوع موتور ماشین، رینگ متفاوت است. در برخی از اتومبیل‌ها مانند هایما s7 و هایما s5 یا آریزو6 و آریزو5 که از یک برند هستند؛ ممکن است در تعداد رینگ دارای اختلاف باشد. در موتورهای دیزلی شش الی هفت و در انواع بنزینی آن از سه الی چهار به کار می‌رود.
مراحلی که در انواع رینگ پیستون‌ها طی می‌شود:
پیستون پایین می آید
منبسط شدن گاز
بالا رفتن پیستون
متراکم کردن گاز
تحمیل فشار متراکم شدن گاز
حرکت پیستون و رینگ

رینگ فشاری

هدف از قرار دادن این رینگ جلوگیری از نشست یا بالعکس فرار گاز است. زمانی که پیستون بالا یا پایین می‌شود؛ سطح داخلی سیلندر و جداره آن باید عایق بندی شده باشد تا در اثر تراکم و انبساط گاز خارج نشود.

رینگ روغنی

این رینگ پیستونی دارای شیار یا چاک است. وظیفه این رینگ کنترل و مدیریت بر روی قسمت روغنی جدار سیلندر و از مصرف اضافه روغن بر روی جداره جلوگیری می‌کند.
رینگ با کیفیت بخرید
برای خرید رینگ پیستون به اضافه لوازم یدکی هایما می‌توانید از سایت آژیراک استفاده کنید. همان طور که دانستید؛ این قطعه بسیار مهم و کاربردی است. از این رو، انتخاب و تعویض به موقع آن در زمان آسیب دیدگی، بسیار اهمیت دارد.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید