سنسور آب لیفان 820

همه چیز درباره سنسور آب

سنسور‌ها و یا حسگرها کاربرد‌های فراوانی در صنایع مختلف دارند. سنسور دمای آب خودرو، یکی از قطعات موجود در موتور خودرو است. همانطور که از نام آن پیداست وظیفه سنجیدن دمای آب در موتور خودرو را دارد. فرآیند احتراق در موتور همواره با ایجاد دمای بالا همراه است. برای کنترل این دما و خنک شدن دمای موتور از آب استفاده می‌شود. کنترل این دما برای کارایی موتور بسیار مهم است. اگر دمای موتور از حد مجاز بالاتر برود. قطعات موتور دچار آسیب شده و در نتیجه خودرو از کار می‌ایستد.

به همین دلیل از سنسور آب در موتور استفاده می‌شود. به کمک این سنسور دمای آب اطراف پوسته موتور به صورت مداوم چک شده.S7 که حجم موتور بیشتری دارند، کنترل دما به وسیله این سنسور از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارایی سنسور آب

در واقع وظیفه اصلی سنسور آب در موتور خودرو، ارسال اطلاعات دمایی به انژکتور‌های موتور بوده. که تعیین زمان پاشش بنزین و جرقه زدن شمع‌های سیلندر‌است. وظیفه دیگر این سنسور این است که با ثبت تغییرات دمایی آب موجود در پوسته موتور و ارسال آن به کامپیوتر مرکزی خودرو باعث می‌شود که در صورت بالا رفتن دما فن‌های رادیاتور با دور بیشتردوران کنند. با این کار عمل خنک کنندگی با شدت بیشتری انجام شده. و دمای آب موتور کنترل می‌شود. همچنین عملکرد این سنسور توسط آمپر نشانگر دما در پشت فرمان به راننده نشان داده می‌شود.

باز یا بسته شدن ترموستات توسط سنسور آب انجام می‌شود. همچنین در خودرو‌های پیشرفته یک سنسور مکمل به نام سنسور دمای آب رادیاتور وجود دارد. در آخرهم، این سنسور در صورت بالا رفتن دمای آب در فصل گرما، کمپرسور کولر خودرو را کنترل می‌کند تا دمای موتور تنظیم شود.

خرابی سنسور آب

این سنسور عمر بالایی دارد اما اگر خراب شود، فن رادیاتور به درستی کار نمی‌کند. به این ترتیب دمای موتور بالا و اصطلاحا خودرو جوش می‌آورد. از علائمی که نشان می‌دهند سنسور آب موتور خراب است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمانی که موتور بیش از حد گرم است، فن رادیاتور به درستی کار نمی‌کند.
  • در استارت که خودرو سرد است، موتور خوب کار نمی‌کند.
  • مصرف سوخت بالا و یا چراغ چک خودرو روشن می‌شود. در حالی که قدرت موتور کاهش می‌یابد.
  • آلایندگی خوردو بالا و دود مشکی از اگزوز خارج می‌شود.

در صورت مشاهده هرکدام از موارد بالا، توسط تعمیرکار متخصص سنسور آب موتور را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.

سنسور آب ضامن سلامت موتور

سنسور‎ها در خودرو‌های پیشرفته امروزی نقش مهمی ایفا می‌کنند. به کمک آن‌ها تمامی تغییرات موتور خودرو شما تحت کنترل قرار می‌گیرد. دمای آب، میزان اکسیژن ورودی برای احتراق از جمله وظایف انواع سنسور در موتور خودرو است. سنسور آب خودرو نیز یکی از قطعات مهم به ویژه در خودرو‌های پیشرفته امروزی است که به کمک آن دمای موتور همواره تنظیم خواهد بود. ذکراین نکته خالی از لطف نیست که استفاده سنسور با کیفیت در موتور خودرو به عملکرد خوب موتور منجر می‌شود. آژیراک یدک با ارائه انواع لوازم یدکی اصل و با کیفیت، به شما در انتخاب یک سنسورآب مناسب کمک می‌کند.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید