سنسور دنده عقب تیگو 5

خرید سنسور دنده عقب

بررسی سیسستم و سنسور دنده عقب خودرو

یکی از مهم‌ترین قطعات درهر اتومبیلی که کاربرد بالایی دارد؛ سنسور دنده عقب خودرو است. در گذشته این سیستم بر روی ماشین قرار نمی‌گرفت؛ اما به تدریج با پیشرفت تکنولوژی و صنعت خودروسازی از این سیستم در خودروها استفاده می‌شود.

سیستم دنده عقب چیست؟

این سیستم، یک فناوری بزرگ محسوب می‌شود که بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد. از زمانی که فضای لازم برای رانندگی کاهش یافت؛ استقبال از حسگرها افزایش پیدا کرد. هدف سنسور افزایش ایمنی بیشتر در زمان برگشت خودرو به سمت عقب است.

مزیت استفاده از سیستم دنده عقب

  • رفع مشکل پارک در مناطق کوچک که امکان دنده عقب رفتن بسیار سخت و ناممکن بود.
  • کاهش خستگی راننده حین پارک ماشین
  • کاهش احتمال برخورد و آسیب با اشیا اطراف خودرو
  • افزایش ایمنی سپر عقب خودرو

سیستم‌های دنده عقب چند نوع هستند؟

سنسور دنده عقب خودرو دارای دو نوع است:

  • اولتراسونیک
  • الکترومغناطیس

بررسی چگونگی کارکرد و نقاط قوت و ضعف هر یک به شما این امکان را می‌دهد تا به هنگام خرید بیشتر از قبل به نوع آن دقت کنید.

سنسورهای اولتراسونیک

این سیستم با تشخیص امواج صوتی اشیایی که فرکانس بالایی دارند؛ کمک می‌کند تا به آن‌ها برخورد نکند و فاصله مناسب تا هر یک را در نظر بگیرد. سیستم با انعکاس پالس صوتی از اجسام و اشیا اطراف خود سعی دارد تا میزان فاصله درست تا جسم محاسبه شود. هرگونه خاک و گرد و غباری سبب خرابی و ایجاد مشکل در این سیستم‌ها می‌شود.

سیستم الکترومغناطیس

با کمک امواج الکترومغناطیس برای شناسایی و تشخیص اشیا استفاده می‌شود. این سنسورها در داخل سپر قرار می‌گیرند اما سیستم‌های اولتراسونیک بر رو بدنه سپر نصب می‌شوند. در سیستم‌های الکترومغناطیس مشکلات از قبیل گرد و خاک و ورود ذرات غبار به داخل سنسور وجود ندارد؛ زیرا در داخل سپر راه‌اندازی می‌شوند.

عیب‌یابی سیستم

سنسورهای دنده عقب با تمرکز بر روی میزان فاصله اتومبیل تا اشیا کمک می‌کنند تا به خوبی دنده عقب بروند. فرق نمی‌کند سیستم شما برروی خودرو هایماs5 و هایماs7 نصب باشد یا اتومبیل‌های آریزو 6 یا آریزو 5 قابل شناسایی است. بر روی هر مدل و برندی از اتومبیل نصب شود شما بایستی به علائم و هشدارهای خودرو دقت کنید. با بروز هر نوع مشکل می‌توانید به کمک لوازم یدکی هایما و سایر شرکت‌های خودروسازی مشکل را برطرف کنید.

تمیز نگه داشتن سیستم

یک راه پیشگیری از خرابی سنسور دنده عقب، جلوگیری از ورود گرد و غبار و ذرات معلق به داخل سنسور است.

صدای آن را به دقت گوش کنید

اگر صداری ناهنجاری از سیستم شنیدید؛ حتما آن را مورد بررسی و تعمیر قرار دهید. آن را به دست یک کارشناس بسپارید تا چنانچه آسیبی به آن وارد شده باشد؛ سریعا برطرف شود.

بررسی کد خطا

با مطالعه دفترچه راهنما، دقت کنید تا کدهای خطا دفترچه در سیستم شما نباشد.

سیستمی با قابلیت ‌های فوق العاده

شما با بررسی و دقت بر نحوه عملکرد سنسور دنده عقب خودرو سعی کنید در نگهداری آن کوشا باشید. بهترین لوازم و سیستم‌های اتومبیل را می‌توانید از سایت آژیراک خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید