مجموعه فن ام وی ام x22

مجموعه فن و سیستم های دارای فن

برای کاربرانی که با اصول فن و سیستم های فن آشنا نیستند. این بخش فاکتورهای کلیدی دخیل در انتخاب فن و طراحی سیستم را توضیح می‌دهد و مروری بر انواع مختلف فن‌ها و کاربردهایی که عموماً برای آنها استفاده می‌شوند را ارائه می‌دهد. کاربرانی که قبلاً با عملکرد سیستم فن آشنا هستند. ممکن است بخواهند این بخش را رد کنند. اصطلاحات و پارامترهای کلیدی مورد استفاده در انتخاب فن‌ها، طراحی سیستم‌ها و کنترل جریان سیال مورد بحث قرار می‌گیرند.

فن ها

دو نوع اصلی فن وجود دارد: سانتریفیوژ و محوری. مشخصه این انواع مسیر جریان هوا از طریق فن است. فن‌های گریز از مرکز از یک پروانه چرخان برای افزایش سرعت جریان هوا استفاده می‌کنند. همانطور که هوا از توپی پروانه به سمت نوک تیغه حرکت می‌کند. انرژی جنبشی به دست می‌آورد. این انرژی جنبشی سپس با کاهش هوا قبل از ورود به تخلیه به افزایش فشار ساکن تبدیل می‌شود. مجموعه فن های سانتریفیوژ قادر به ایجاد فشارهای نسبتاً بالایی هستند. آنها اغلب در جریان هوای “کثیف” (محتوای رطوبت و ذرات بالا)، در کاربردهای جابجایی مواد، و در سیستم هایی با دمای بالاتر استفاده می‌شوند.
فن‌های محوری، همانطور که از نام آن پیداست، جریان هوا را در امتداد محور فن حرکت می‌دهند. هوا توسط بالابر آیرودینامیکی ایجاد میشود. و توسط پره‌های فن، بسیار شبیه به پروانه و بال هواپیما تحت فشار قرار می‌گیرد. اگرچه گاهی اوقات می‌توان آنها را به جای فن‌های گریز از مرکز استفاده کرد، فن‌های محوری معمولاً در برنامه‌های “هوای تمیز”، فشار کم و حجم بالا استفاده می‌شوند.

انتخاب فن

انتخاب فن یک فرآیند پیچیده است. که با دانش اولیه در مورد نیازهای عملیاتی سیستم و شرایطی مانند نرخ جریان هوا، دما، فشار، خواص جریان هوا و چیدمان سیستم شروع می‌شود. متغیر بودن این عوامل و ملاحظات دیگر مانند هزینه، کارایی، عمر عملیاتی، تعمیر و نگهداری، سرعت، نوع مواد، محدودیت فضا، ترتیبات درایو، دما و محدوده شرایط عملیاتی، انتخاب فن را پیچیده می‌کند.

با این حال، آگاهی از عوامل مهم در فرآیند انتخاب مجموعه فن می‌تواند. برای اهداف کاهش مصرف انرژی در هنگام بهسازی یا توسعه سیستم مفید باشد. اغلب، یک نوع فن به دلایل غیر فنی مانند قیمت، تحویل، در دسترس بودن یا آشنایی طراح یا اپراتور با مدل فن انتخاب می‌شود. اگر سطوح نویز، هزینه‌های انرژی، نیازهای تعمیر و نگهداری، قابلیت اطمینان سیستم یا عملکرد فن بدتر از حد انتظار باشد، در این صورت این موضوع که آیا در ابتدا نوع فن مناسب انتخاب شده است، باید دوباره بررسی شود.

نکته آخر و قابل توجه درباره فن ها

در هر مورد، عملکرد فن تأثیر بسزایی در تولید کارخانه دارد. اهمیت قابلیت اطمینان فن اغلب باعث می‌شود که طراحان سیستم، سیستم‌های فن را محافظه کارانه طراحی کنند. طراحان که نگران مسئولیت پذیری سیستم‌های ضعیف هستند، تمایل دارند تا عدم قطعیت در فرآیند طراحی را با افزودن ظرفیت به فن‌ها جبران کنند. متأسفانه، بزرگ کردن سیستم‌های فن مشکلاتی را ایجاد می‌کند که می‌تواند هزینه‌های عملیاتی سیستم را افزایش دهد و در عین حال قابلیت اطمینان درباره مجموعه فن ها را کاهش دهد.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید