منیفولد دود ام جی 3

خرید منیفولد دود

آنچه باید از منیفولد دود بدانید!

منیفولدهای دود خودرو نقش مهمی در سیستم اگزوز کامیون ها و خودروها دارند. منیفولد دود به خروجی سرسیلندر موتور متصل
می­شود و گازهای داغ را به لوله اگزوز هدایت می­کند. واشرهای منیفولدهای دود از ورود گازهای سمی به داخل خودروها و همچنین آسیب رساندن به سرنشینان جلوگیری می­کند. واضح است که منیفولدهای دود آژیراک یدک با عملکرد خوب عنصر بسیار مهمی در عملکرد خودرو هستند.

کاربرد منیفولد دود

منیفولد دود اولین قسمت از سیستم اگزوز خودرو است که به طور مستقیم به سیلندر یا بلوک موتور، پیچ می­شود. منیفولد گازهای خروجی از تمام سیلندرها را به مبدل کاتالیزوری خودرو هدایت می­کند. در موتورهای نوع V برای هر بانک سیلندر یک منیفولد جداگانه وجود دارد.

نشتی در منیفولد یا واشر می­تواند باعث خروج دود اگزوز شود که سلامت سرنشینان را به خطر بیندازد. همچنین سنسور اکسیژن را اشتباه خوانده و چراغ موتور را بررسی کند. سوراخ­های بزرگتر در منیفولد صدای بلندی در اگزوز ایجاد می­کند.

نحوه عملکرد منیفولد دود

منیفولد دود در خودرو به طور مستقیم به سیلندرهایی متصل می­شود که در آنجا گاز و اکسیژن قبل از مشتعل شدن گاز توسط شمع با هم ترکیب می­شوند. هنگامی که عملیات سوخت انجام می­شود، دریچه سیلندر باز می­شود که گازهای مضر را آزاد کرده و آنها را به منیفولد رها می­کند.

فشار داخل سیلندر به گونه­ای طراحی شده است که تمام گازها را خارج می­کند. اما منیفولد وظیفه حذف گازها از سیلندر را نیز بر عهده دارد. بعضی از منیفولدهای دود نیز برای متراکم کردن گرمای گاز طراحی شده­اند، به طوری که هر گونه سوختی که ممکن است پس از احتراق باقی بماند را می­سوزاند. منیفولدهای دود در هر مدل خودرویی به طور مثال آریزو 5 و آریزو 6 مورد نیاز بوده و تاثیر قابل توجهی در عملکرد آن­ها دارد.

علائم خرابی منیفولد دود

منیفولدهای دود به خاطر گرمای شدید، در طول زمان انبساط و انقباض قابل توجهی دارند که منجر به ترک و نشت منیفولد دود می­شود.

بعضی علائمی که نشان دهنده خرابی منیفولدهای دود است:

  • صدای بلندی از موتور ماشین بشنوید.
  • عملکرد موتور خودرو کاهش پیدا کرده باشد.
  • سوخت عملکرد ضعیفی داشته باشد.
  • چراغ موتور که مربوط به سیستم آلایندگی است، روشن شود.
  • گازهای سمی از موتور خودرو خارج می شود.
  • توجه به این نکته مهم است که گازهای سمی برای سلامت و ایمنی شما نگران کننده هستند.
  • دود خروجی از موتور خودروهای مختلف مثل هایما S7، هایما S5 و… نیز می­تواند به عنوان یک خطر آتش سوزی در نظر گرفته شود. زیرا قادر است باعث ذوب شدن قطعات پلاستیکی در موتور شود.

منیفولد دود، قطعه­ای کاربردی برای خودرو

منیفولد دود به عنوان اولین جزء در سیستم اگزوز، دود اگزوز آزاد شده از سیلندرهای موتور را جمع آوری کرده. و به مبدل کاتالیزوری هدایت می­کند. در موتورهای توربوشارژ، توربوشارژر در پایین دست منیفولد اگزوز یا اگزوز چدن قرار دارد. طراحی منیفولد دود و همچنین طراحی لوله­های متصل تأثیر بسزایی بر عملکرد و ویژگی­های گشتاور موتور دارد. این واقعیت که مجاری اگزوز با هم یکپارچه نیستند، تضمین می­کند که پالس­ها، نوسانات فشار یک سیلندر، از انتشار دود اگزوز از یک سیلندر به سیلندر دیگر جلوگیری کند.

منیفولدهای اگزوز اغلب از چدن ساخته می­شوند. که می­توانند دمای بالای اگزوز را تحمل کنند. در بعضی از منیفولدهای اگزوز، فولاد ضد زنگ نیز استفاده می­شود.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید