میل سوپاپ ام جی 550

خرید میل سوپاپ

میل سوپاپ چیست و چه کاربردی دارد؟

نمایندگی شرکت آژیراک یدک جزء شرکت‌های معروف در توزیع وسایل یدک بوده و این امکان را به شما عزیزان می‌دهد که خودرویی سالم و بی نقص داشته باشید.

میل سوپاپ یا میل بادامک جزء قطعه های مهم خودرو به شمار می آید. این قطعه در خودروهای درون سوز چهار زمانه عمل باز کردن سوپاپ‌های ورودی و خروجی را به عهده دارد.

میل سوپاپ‌های ورودی و خروجی به ترتیب سوخت را وارد سیلندر ها کرده و بالعکس دود را از سیلندرها خارج می‌کنند. این قطعه نیروی خود را از میل تایپیت‌ها و اسبک ها گرفته. و به سوپاپ‌ها انتقال می‌دهد. این میل توسط دنده ای که به صورت زنجیره سبب متصل آن به میل لنگ می‌شود می‌چرخد. در موتورهای چهار زمانه به ازای هر دو دور میل لنگ میل سوپاپ یک دور بچرخد.

 

انواع میل سوپاپ و قیمت آن در بازار

امروزه به دلیل وجود دلال‌های زیاد در بازار قیمت لوازم یدکی خودروها قیمت ثابتی ندارد. انواع خودروها به طور جداگانه و مختلف، دارای میل سوپاپ هستند از جمله خودرو های آریزو۶ و آریزو۵ که بخاطر مدل بالا بودن در قیمت متفاوت عمل می‌کنند.

قیمت میل سوپاپ در بازار به دلیل متفاوت بودن در انواع خودرو فرق می‌کند.این میل انواع مختلفی دارد، که بعضی از آنها در بالای سیلندر قرار می‌گیرد و اکثر آنها در زیر موتور که کارکرد یکسانی دارند.

انواع میل سوپاپ

میل سوپاپ OHV در زیر موتور قرار دارند و نیرو را از طریق میله بلند به سوپاپ‌ها انتقال می‌دهند. این مدل جزء سوپاپ های قدیمی محسوب میشود که در حین حال کوچک بوده ولی دوام بیشتری دارند. طبق نظریه های کارشناسان خودرو، تنظیم زمان بندی سوپاپ ها در سرعت‌های بالا مشکل بوده. به همین خاطر در این مدل موتورها نصب بیشتر از دو سوپاپ ممکن نیست.

ساختار کلی سوپاپ ها:

میل سوپاپ SOHC که این مدل از سوپاپ‌ها در بالای سیلندرها به صورت ردیفی در کنار هم قرار می‌گیرند. که بیشتر در موتور های خطی استفاده می‌شوند. در این نوع موتورهای خطی تنها یک میل سوپاپ تعیین شده. که هر سیلندر دارای دو سوپاپ هستند.

میل سوپاپ DOHC در این نوع موتورها سوپاپ‌ها جفت جفت در بالای سیلندرها قرار دارند. این مدل از سوپاپ‌ها در خودروهای که دارای موتور خطی هستند دو عدد میل سوپاپ DOHC و در خودروهای دارای موتور V شکل از چهار میل سوپاپ DOHC استفاده می‌شود. خودروهایی که دارای میل سوپاپ DOHC هستند. روی هر سیلندر چهار سوپاپ تبیع شده است. که دو عدد وظیفه ورو هوا و دو عدد وظیفه خروج دود را دارند. اکثرا در این برهه از زمان به دلیل سرعت خودرو و کارایی بهتر موتور از میل سوپاپ DOHC استفاده می‌شود. از سوی ديگر یکی از عواملی که باعث از بین رفتن میل سوپاپ می‌شود کم شدن و نبود روغن در موتور است، پس باید در این مورد دقت بیشتری به عمل آید. شرکت آژیراک یدک با ایجاد دفترهای نمایندگی درسراسر کشور این امکان را برای شما به وجود آورده. که هیچگاه نگران سلامت خودروی خود نباشید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید