واشر سر سیلندر لیفان 820

خرید واشر سر سیلندر

واشر سر سیلندر چیست و چه کاربردی دارد؟

واشر سر سیلندر بخشی مجزا در موتور خودرو است. وجود آن برای موتور بسیار مهم است. این واشر کاربرد‌های زیادی در عملکرد موتور داشته و بین پوسته سیلندر و سر سیلندر قرار می‌گیرد. عایق بندی موتور از مهم‌ترین وظایف این واشر بوده که باعث می‌شود فشار داخل موتور حفظ شود. عملکرد صحیح واشر سرسیلندر ضامن عملکرد صحیح موتور خودرو است.

عملکرد واشر سرسیلندر در موتور

این واشر از دونیت ساخته می‌شود. دونیت نوعی ورق نسوز بوده که به همراه لایه‌هایی از فلز استیل پرس می‌شوند. بدین ترتیب ساختار مکانیکی منسجمی را شکل می‌دهند که از آن درساخت واشرسرسیلندر استفاده می‌شود. این واشر از نشت مایعاتی مانند آب و روغن و گازهای حاصل از احتراق موتور جلوگیری می‌کند. به علت دمای بالای داخل موتور این واشر از ورق نسوز ساخته شده است. این واشر نقش کلیدی در موتور خودرو ایفا می‌کند. علی رغم اینکه در خودرو‌های پیشرفته‌ی امروزی مانند هایما s7 و هایما s5 واشرسرسیلندر به ندرت خراب می‌شود، اما توصیه می‌شود هرچند وقت یکبار توسط متخصصان آن را چک کنید تا از بروز خطرات جبران ناپذیری که ممکن است رخ دهد جلوگیری کنید.

وظایف واشر سر سیلندر

اولین و مهم‌ترین وظیفه یک واشر سر سیلندر عایق بندی موتوراست. در موتور‌های احتراقی، فشار هوا بسیار بالا می‌رود. این واشر ضمن حفظ این فشار میان بلوک موتور و سرسیلندر موجب عملکرد بی نقص موتور خودرو خواهد شد.

در موتور خودرو مایعاتی نظیر آب و روغن وجود دارند. آب وظیفه خنک کنندگی موتور را برعهده دارد و دمای شمع‌ها و سوپاپ‌هارا تنظیم می‌کند. روغن نیز برای روانکاری و حفظ فشار هیدرولیک در موتور به کار می‌رود. از این رو مسیر‌های در واشرسرسیلندر تعبیه شده که آب و روغن بین بلوک و سرسیلندر گردش کنند.

واشر از ترکیب مایعات مثل آب و روغن جلوگیری می‌کند، همچنین مانع ورود این مایعات به بخش احتراقی موتور که گاز در آن وجود دارد می‌شود.

خرابی واشر سرسیلندر

استهلاک بالا خودرو مهم‌ترین عامل خرابی واشر است. هرچند که در خودرو‌های امروزی شاهد استهلاک کمتری هستیم. به عنوان مثال درخودرویی مانند آریزو6 و یا آریزو5 استفاده از روغن موتور مرغوب بسیار اهمیت دارد. باتوجه به ساختار پیشرفته موتور این خودرو‌ها استفاده از روغن نامرغوب موجب خرابی واشر سر سیلندر خواهدشد. با توجه به دمای بالای موتور خودرو این واشر به مرور می‌سوزند و از کار می‌افتند.

واشر مناسب ضامن عملکرد موتور

همواره در استفاده از لوازم یدکی خودرو به مرغوبیت آن توجه کنید. استفاده از لوازم یدکی با کیفیت علاوه بر اینکه موجب کارایی بهتر خودرو می‌شود، در وقت و هزینه شما هم صرفه جویی می‌کند. موتور خودرو مانند قلب تپنده خودرو است و عملکرد صحیح آن همواره مهم است. واشر سرسیلندر خودرو جز جدایی ناپذیر موتور خودرو شماست که ضامن عملکرد صحیح خودرو شما خواهد بود. اگر تا به حال به این قطعه مهم بی توجه بوده‌اید توصیه می‌شود در خرید این واشر، همچنین در نصب آن نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا کوچک‌ترین سهل انگاری دراین میان موجب بروز خسارت‌های پرهزینه خواهد شد. آژیراک یدک با ارائه لوازم یدکی مرغوب و با کیفیت در این مسیر همراه شماست.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید