درب موتور کاپوت لیفان x60

درب موتور کاپوت لیفان x60

کاپوت یکی از قطعات بدنه‌ی خودرو محسوب می‌شود، که در عین زیبایی بخشیدن به خودرو و یکپارچه‌سازی بدنه، وظیفه‌ی حراست و محافظت از موتور و محتویات آن را بر عهده دارد. همه‌ی خودروها در جلو و عقب خود شامل این قطعه می‌باشند. البته بیشتر کاپوت‌ها را به عنوان جلوی خودرو و درب صندوق عقب می‌شناسیم.

وظیفه‌ کاپوت خودرو چیست؟

شاید در نگاه اول کاپوت‌ صرفا یک بخش پوششی ساده برای خودرو به‌نظر برسد، اما در اصل این‌گونه نیست و این قطعه وظایف متعددی را در خودرو عهده‌دار می‌باشد که باید دارای کیفیت و استانداردهای قابل توجهی باشد تا عملکرد مناسبی داشته باشد. وظایف اصلی کاپوت عبارتند از:

حفاظت از موتور:

مهم‌ترین بخش یک خودرو، موتور آن است. به دلیل اهمیت بالای موتور خودرو و متعلقات آن ضروری است تا به خوبی از آن محافظت‌ شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشد. در حقیقت کاپوت خودرو با پوشش تمام سطح موتور و قطعات آن، از آن‌‌ها در برابر ضربات، نور خورشید، باران، گرد و خاک و …. مراقبت می‌کند.

دسترسي به موتور:

ساده‌ترين وظيفه‌ی کاپوت‌ها اين است که امکان دسترسي سریع به موتور خودرو را به ما مي‌دهند.

عايقي براي صداي موتور:

این قطعه همچنین صداهای موتور و قطعات دیگر خودرو را تا حد قابل توجهی خنثی کرده و از ورود صدا‌های مزاحم به درون کابین خودرو جلوگیری می‌کند . در واقع در ساخت کاپوت‌ها از عایق یا به اصطلاح برخی نمد برای پوشاندن قسمت داخلی آن استفاده می‌شود و این کار باعث شده تا حد زیادی صدای موتور به کابین سرنشینان خودرو نفوذ نکند؛ و همچنین با ایجاد خاصیت عایق بودن در کاپوت از انتقال دمای بالای موتور به بدنه تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این‌ها بخاطر ابعاد وسیع کاپوت و ضخامت نه‌چندان بالای آن در صورت عدم عایق کاری صحیح، دچار لرزش زیادی می‌شود.

ایمنی خودرو:

کاپوت‌ها هم مانند سایر قطعات بدنه‌ی خودرو نقش قابل توجهی در مقاومت خودرو در هنگاف ضربه و تصادفات دارد. و استحکام و مقاومت این قطعه باعث می‌شود تا در صورت بروز حادثه آسیب کمتری به اتاق خودرو و سرنشینان وارد شود.

زیبایی خودرو:

کاپوت‌ها در یکپارچه‌سازی خودرو و زیبایی آن‌ها تأثیر بسزایی دارند. به همین خاطر طراحی کاپوت در صنعت خودروسازی اهمیت قابل توجهی دارد.

نکات مهم در خرید درب موتور کاپوت لیفان x60

چنانچه به هر دلیلی به کاپوت خودرو آسیب جدی وارد شده، به‌طوری که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد؛ چاره‌ای جز تعویض آن نیست. کاپوت‌ها نیز جز لوازم جانبی خودرو محسوب می‌شوند که به‌صورت اختصاصی برای هر خودرو در اجناس و کیفیت‌های گوناگون توسط شرکت‌های متفاوت تولید خواهند شد و همانطور که گفتیم علاوه بر نقش محافظتی و پوشش موتور، عملکردهای دیگری هم دارند و به همین خاطر مهم است که چه جنسی و از کجا تهیه می‌کنید. در هنگام خرید باید دقت کنید که از فروشگاه معتبر و کالای باکیفیت تهیه کنید. در فروشگاه لوازم خودرو آژیراک یدک، قادر به تهیه‌ی کاپوت، لوازم یدکی هایما و سایر قطعات جانبی تمامی خودروهای برندهای ام‌جی، بسترن، ام ‌وی ‌ام، چری آریزو5 و آریزو6 ، دانگ ‌فنگ، لیفان، جک، هایما 7s و هایما 5s با مناسب‌ترین قیمت ممکن و بهترین کیفیت شرکتی خواهید بود.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید