سپر جلو ام وی ام 315

خرید سپر جلو ام وی ام 315

بررسی سپر جلو از قطعات بدنه خودرو

سپر خودرو یکی از مهم‌ترین قطعات بدنه خودرو محسوب می‌شود که کسب دانش و اطلاعات در مورد آن به انتخاب ماشینی با بدنه قوی کمک بسیار می‌کند. شاید برایتان پیش بیاید که مجبور شوید؛ سپر جلو یا عقب ماشین خود را تعویض کنید.

جنس به کار رفته در سپر خودرو

اغلب آن‌ها دارای جنس فلزی و پلاستیکی هستند که در اثر وارد شدن فشار حاصل از ضربات و یا تصادف دچار آسیب می‌شوند. در غیر این صورت باید هر روز ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید. سپر خودرو دارای دو بخش کلی، جلو و عقب هستند. البته هر یک از این دو قسمت شامل چند بخش مختلف می‌شوند. به عنوان مثال سپر جلو دارای سه بخش زیر است.

پیشانی: این قسمت تحمل ضربه‌های بالای را ندارد و مسئول زیبایی و ظاهر خودرو است. پیشانی سپر بایستی از هر ضربه‌ای به دور باشد.
جاذب: این بخش برای کاهش انرژی جنبشی که در طول رانندگی بر سپر خودرو وارد می‌شود؛ تعبیه شده است.
تیر عرضی: قسمتی از سپر که باید انرژی جنبشی حاصل از ضربه‌های بزرگ و مقامت در برابر ضربات کوچک درنظر گرفته شده است. تیر عرضی به عنوان قسمت کلیدی اسپرت خودرو به شمار می‌آید.

سپر جلو مدرن

در دهه‌های اخیر با پیشرفت صنعت خودروسازی، تولیدکنندگان و طراحان قطعات خودرو به تکنولوژی سپرهای مدرن دست یافته‌اند. برخی از ویژگی‌های این طراحی شامل موارد زیر می‌شود:
آیرودینامیک بودن
وزن سبک
طراحی کاربردی و همچنین زیبا
قابلیت جذب و دفع ضربات وارد شده
سپرهای که در ماشین‌های امروزی است با توجه به طراحی مدرن به همراه ابزارآلات مخصوصی مانند لوازم یدکی هایما تهیه و به فروش می‌رسند. همان ‌طور در بعضی از کمپانی‌ها همچون تولیدکنندگان ماشین‌های هایما s7 و هایماs5 و یا کمپانی‌های دیگر آریزو6 و آریزو 5 امکانات و خدمات لازم را برای تعمیر ماشین ارائه می‌دهند.

اجزای مختلف سپر

دیفیوزر سپر برای افزایش سرعت
تقویتی و ضربه‌گیر سپر جلو و عقب برای دفع ضربه در هنگام تصادف
توری زیر سپر برای خنک کردن آن
قاب پروژکتور سپر به منظور نگه‌دارنده پروژکتور
مه‌شکن و شیرنگ سپر برای روشن کردن مسیر و مشخص بودن راه
درپوش سپر با هدف پوشاندن قسمت‌هایی از سپر
زه و گارد برای تزیین سپر و رنگ‌آمیزی آن
بکسل بند کمک‌کننده برای نصب سپر بر بدنه خودرو
براکت برای چفت و محکم بسته شدن سپر بر بدنه
اسپویلر که با نب بر درب صندوق عقب ماشین وظیفه کنترل و تنظیم جریان هوا در اطراف ماشین را دارد.
برای تعمیر سپر ماشین باید به اجزای و میزان ضربات واردشده به آن دقت کنید. اگر جنس سپر، فلزی باشد؛ تعمیر اتومبیل سخت خواهد بود اما چنانچه از پلاستیک باشد به دلیل به کار رفتن سه لایه فایبرگلاس، مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. در نتیجه این امر سبب میشود که ترمیم و تعمیر آن راحت‌تر باشد.
مراقب سپر جلوی ماشین باشید
همان‌طور که در بالا بیان شد؛ سپر جلو ظرافت بیشتری دارد. از این رو، در اثر ضربه در مقایسه با سپر عقب مقاومت کمتری دارد؛ بنابراین در نهگداری و مراقبت از این سپرها تمام تلاش کنید.برای خرید سپر جلو ام وی ام 315 میتوانید به سایت آژیراک یدک مراجعه کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات اژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید