سپر عقب لیفان 820

خرید سپر عقب لیفان 820

وظیفه سپر عقب در خودرو چیست؟

احتمالا اطلاع داشته باشید که سپرها قطعاتی هستند که در قسمت جلو و عقب خودرو نصب می‌شوند‌. وجود سپرها سبب می‌شوند که خودرو از رخ داد حوادث احتمالی کمترین آسیب را ببیند. سپر عقب ماشین بیشترین کمک را به محافظت از ماشین در برخوردهای احتمالی برعهده دارد. جالب است بدانید اولین سپر در سال ۱۸۹۷ از سمت شرکت خودروسازی چکسلواکی تولید و بر روی ماشین‌ها نصب شد و پس از نصب، تعداد زیادی ماشین سپردار را روانه بازار کردند. یکی از مهم‌ترین مزایای وجود سپر عقب، پیشگیری از آسیب دیدن بدنه اصلی و موتور ماشین است.

 

سپر عقب چگونه کار می کند؟

خودرو سازان بخشی از بدنه اصلی خودرو را در قسمت جلو و عقب بسیار مستحکم‌تر می‌سازند و به آن قسمت سپر می‌گویند. دلیل اصلی چنین کاری ایمنی بخشی به ماشین است. زمانی که خودرو با سرعت استاندارد در حال حرکت باشد اگر دچار تصادف شود سپر عقب و جلو از آسیب دیدن شدید ماشین جلوگیری خواهند کرد.

نکته مهمی که می‌بایست همواره آن را به یاد داشته باشید این است که اگر خودرو با سرعت بسیار زیاد تصادف کند سپرها به هیچ عنوان نمی‌توانند از آسیب دیدن شدید ماشین جلوگیری کنند؛ اما قطعا از میزان خسارت‌های احتمالی می‌کاهند. جالب است بدانید در بسیاری از کشورها نصب سپر بر روی خودروها و وسایل نقلیه اجباری بوده تا ایمنی ماشین تا مقدار قابل قبولی تامین شود.

معرفی انواع سپر

چون سپرها انواع متفاوتی دارند می‌توانید مدل سپر ماشین خود را عوض کرده و مدل جدیدی را بر روی خودروتان نصب کنید. اما بدون شک تغییر سپر به مدل‌های قدیمی اقدامی معقولانه نخواهد بود.

در چند سال گذشته سپر عقب و جلوی ماشین‌ها فلزی بودند؛ اما پس از گذر چند سال خودرو سازان متوجه شدند که وجود سپر فلزی وزن خودرو را افزایش می‌دهد. علاوه بر افزایش وزن، سپرها در هنگام رخ دادن حوادث به طور کامل نیروی برخورد خودرو با شی دیگر را به بدنه و سرنشینان انتقال می‌داند به همین دلیل نصب سپرهای فلزی به سرعت متوقف شد.

پس از متوقف شدن تولید سپر عقب فلزی، سپرهای جدید پلاستیکی تولید و روانه بازار شد‌. این سپرهای جدید در مقایسه با مدل فلزی بسیار ارزان قیمت و سبک‌تر بودند. متاسفانه این سپر نیز مشکلات و نواقص مختص به خود را داشت. مهم‌ترین ایراد سپر عقب پلاستیکی استحکام پایین آن است و گاهی اوقات در زمان تصادف دچار شکستگی می شود. به همین دلیل این سپرها نیز از رده خارج شدند.

پس از حذف سپر عقب فلزی و پلاستیکی، سپرهای کربنی و فایبرگلسی به بازار تزریق شد. این سپرها ترکیبی از آلیاژ و فلزات سبک است که سبب استحکام بخشی سپر و در نهایت خودرو شده است. این سپرها نیروی کمتری به بدنه منتقل می‌کنند.

هزینه لکه گیری و تعمیر سپر چگونه است؟

با افزایش نجومی قیمت خودروها طی چند سال گذشته هزینه تعمیرات نیز روند صعودی به خود گرفت. در نظر داشته باشید که قیمت انجام تعمیرات با قیمت ماشین رابطه مستقیمی دارد. یعنی هرچقدر که خودرو گران‌تر باشد هزینه لکه گیری سپر عقب نیز بیشتر خواهد بود. این قاعده برای نقاشی و رنگ آمیزی خودرو هم رعایت می‌شود.برای خرید سپر عقب لیفان 820 میتوانید از طریق راه های ارتباطی باما تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید