خطر عقب لیفان 820

خرید چراغ خطر عقب

چرا داشتن چراغ خطر عقب ضروری است؟

زمانی که شما در حال رانندگی هستید؛ چراغ‌های خودرو به شما کمک می‌کنند تا مسیر خود را ایمن‌تر طی کنید. هر یک از چراغ‌های ماشین کاربرد متفاوتی دارند و به همین علت در بدنه خودرو جای گرفته‌اند. به عنوان مثال چراغ‌های جلو تمامی خودروها از هایما s7 گرفته تا آریزو6، وظیفه دارند که مسیر شما را در قسمت جلوی خودرو روشن کنند. خطر عقب یکی از انواع چراغ‌های خودرو است که نبود آن می‌تواند خطراتی را برای راننده و خودرو به همراه آورد؛ به خصوص زمانی که در شب، در حال رانندگی هستید. این چراغ که قرمز رنگ است؛ معمولا در سمت راست عقب خودروها نصب می‌شود. خطر عقب نه تنها به شما کمک می‌کند تا در تاریکی پشت سر خود را ببینید؛ بلکه به عنوان هشداری برای رانندگان دیگر عمل می‌کند و وجود خودروی شما را به آن‌ها اطلاع می‌رساند. این قسمت از اجزای خودرو، از ضروری‌ترین بخش‌های آن و لوازم یدکی هایما به شمار می‌رود.

انواع چراغ خطر عقب

به طور معمول با توجه به مدل هر خودرو، نوع چراغ خطر آن متفاوت است. برخی از ماشین‌ها همچون آریزو 5 دارای نوع LED هستند. این نمونه از خطرهای عقب، از محبوب‌ترین نوع آن‌ها محسوب می‌شوند. چراغ‌های LED انرژی کمتری مصرف می‌کنند و نسبت به دیگر نمونه‌های خطر عقب ماندگاری بیشتری دارند. نوع دیگری از این چراغ‌ها هالوژنی هستند که به عنوان متداول‌ترین منبع نوری در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمونه از چراغ‌های خطر در ماشین‌های استانداردی همچون هایما S5 نصب می‌شوند. چراغ‌های زنون، سومین نوع خطر عقب هستند که روشنایی قوی‌تری را ارائه می‌دهند و از جدیدترین مدل چراغ‌های خطر به حساب می‌آیند.

خطر عقب خودرو چگونه کار می‌کند؟

همزمان با روشن شدن چراغ‌های جلویی خودرو، چراغ خطر عقب ماشین نیز روشن می‌شود. با فعال شدن این چراغ‌ها، راننده قادر است که علاوه بر جلوی خودرو، به راحتی در روشنایی پشت سر خود را نیز ببیند. چراغ‌های بعضی از خودروها به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند؛ چراغ خطر عقب آن‌ها نیز همزمان روشن خواهد شد.

حفظ ایمنی با چراغ خطر

مهم‌ترین دلیل برای ضرورت وجود چراغ خطر در خودرو، حفظ ایمنی آن است. این نمونه از چراغ با روشن شدن در پشت خودرو، رانندگان دیگر را از وجود آن آگاه می‌کنند تا بتوانند فاصله استاندارد خود را با ماشین جلویی تنظیم کنند. وجود خطر عقب در هوای بارانی یا برفی به سایر وسایل نقلیه اجازه می‌دهد که خودروهای جلویی خود را تشخیص دهند.

اهمیت وجود چراغ خطر عقب

یکی از مهم‌ترین نمونه‌های چراغ‌های خودرو، چراغ خطر عقب است. معمولا این چراغ‌ها در قسمت عقبی خودرو قرار می‌گیرند. خطر عقب به راننده کمک می‌کند تا دید بهتری به فضای خود داشته باشد و همچنین باعث می‌شود که سایر راننده‌ها وجود خودرو را در جلوی خود تشخیص دهند. این چراغ‌ها از ضروری‌ترین لوازم خودروها به شمار می‌روند که ایمنی آن‌ها را افزایش می‌دهند. در صورتی که چراغ خطر عقب شما خراب شد و نیاز به تعویض داشت؛ با مراجعه به آژیراک یدک می‌توانید باکیفیت‌ترین محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید