درب صندوق لیفان 520

نکات مهم درباره درب صندوق

 

درب صندوق یکی از اجزای بدنه ماشین است که در طراحی خودرو نقش مهمی ایفا می‌کند؛ زیرا علاوه بر تاثیرگذار بودن بر روی زیبایی ارتباط مستقیمی با امنیت ماشین نیز دارد.

این قسمت از بدنه، در هر ماشین منحصر به فرد است؛ به بیان ساده‌تر هر ماشین، درب متناسب با خود را دارد. به عنوان مثال در ماشین‌های سوپر اسپرت، فناوری آینودینامیکی وجود دارد که از اسطحکاک ماشین جلوگیری می‌کند.

به صورت کلی درب ماشین‌ها باید کم‌ترین اصطحکاک را با جریان هوا داشته باشد تا خودرو در شرایط مختلف پایدار بماند.

باید گفت که این محصول در دسته لوازم بدنه نیز به فروش می‌رسد، در صورت نیاز می‌توانند کالای خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید!

 

ویژگی های مهم درب صندوق

 

اغلب درب صندوق ها نوع شکل گیری مناسب و خطوط مخصوصی دارند که از اصطحکاک بیش از حد ماشین جلوگیری می‌کنند و باعث پایدار ماندن خودرو در جاده و… می‌شوند.

برای ساخت بدنه ماشین از متریال‌هایی همچون فایبرگلاس، پلاستیک با ترکیب آلیاژ مقاوم و فیبر کربن استفاده میشود که مقاومت بسیار بالایی دارد و از این جهت سرنشینان در امنیت کامل خواهند بود.

در گذشته به منظور کاهش صدمات ناشی از تصادف، جنس بدنه ماشین از آهن‌هایی بسیار مقاوم طراحی می‌شد که وزن بالایی داشتند اما امروزه این مواد مرغوب، سبک و مقاوم جایگزین آهن آلات بسیار سنگین شده‌اند.

بنابراین رویه‌هایی که امروزه در ساخت بدنه ماشین استفاده می‌شوند بسیار سبک و مقاوم هستند و به نوعی خطرات ناشی از تصادف را کاهش می‌دهند.

 

لایه های مختلف بدنه ماشین

 

درب صندوق از سه لایه مختلف تشکیل می‌شود؛ این لایه‌ها عبارت‌اند از:

لایه بیرونی:

 

پوسته بیرونی خودرو که به آن نمای ظاهری خودرو نیز گفته می‌شود؛ بیرونی‌ترین لایه درب است که از آلیاژهای مقاوم، فایبرگلاس و یا فیبر کربن ساخته می‌شود و به آن مقاوم‌ترین لایه در برابر عوامل بیرونی نیز می‌گویند.

به عبارت بهتر مهم‌ترین ویژگی این قسمت، ایمنی و طراحی منحصر به فرد آن است که علاوه بر کاهش خطرات، ظرافت و زیبایی را به خودرو هدیه می‌کند.

 

لایه میانی:

این قسمت بسته به نوع خودرو ویژگی‌های متفاوتی دارد. به بیان بهتر هر شرکت با توجه به نوع خودرو، تجهیزاتی را در این ناحیه تعبیه کرده است.

به عنوان مثال خودروهایی همچون هایماs7، هایماs5، آریزو۶، آریزو۵ و… در این قسمت فناوری پیچیده‌تر و متفاوتی نسبت به سایر خودرو‌ها دارند!

آژیداک یدک با سال‌ها سابقه در حوزه فروش لوازم یدکی ماشین، بهترین راه برای خرید لوازم یدکی باکیفیت است.

 

لایه درونی:

 

یراق آلات، سوییچ‌های کنترل کننده، بالابر شیشه و… از جمله مواردی هستند که در این قسمت تعبیه شده‌اند.

 

نکته: درب صندوق در خودروهای سوپر اسپورت با سایر خودروها متفاوت است؛ به عبارتی ویژگی آینودینامیکی که در این ماشین‌ها وجود دارد موجب می‌شود تا خودرو کم‌ترین اسطحکاک و بالاترین میزان چسبندگی به زمین را داشته باشد. همین امر موجب تمایز میان خودروهای سوپر اسپورت و ساده می‌شود.

در هنگام خرید درب صندوق به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

 

درب صندوق یکی از اجزای بدنه ماشین است که تاثیر بسیار زیادی در امنیت و در عین حال زیبایی ماشین دارد.

در گذشته این قسمت از آهن آلات سنگین ساخته می‌شد تا مقاومت بیشتری باشد در حالی که درب‌های امروزی علاوه بر ظرافت و زیبایی بسیار سبک و باکیفیت هستند.

جنس درب‌های نوین معمولا از فایبرگلاس، پلاستیک با ترکیبی از آلیاژهای مقاوم و فیبر کربن تهیه می‌شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارند و امنیت سرنشینان را تضمین می‌کنند.

در صورت نیاز به این محصول می‌توان از شعبه‌های مختلف لوازم یدکی هایما این محصول را تهیه کنند.

 

برای اطلاع از قیمت روز محصولات از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید