اکسل عقب JAC-S5

خرید اکسل عقب

چرا تعویض به موقع اکسل خودرو اهمیت دارد؟

چرخ­ها از مهم­ترین قطعات خودرو هستند. که به حرکت آن کمک می‌کنند. میله فرمان یا همان اکسل خودرو، برای نصب چرخ­ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. و حرکت و چرخش آن‌ها را کنترل می‌کنند. اکسل­ها انواع مختلفی دارند و با توجه به داشتن مکانیزم­های مختلف، کاربردهای گوناگونی ارائه می‌دهند. به طور کلی تعداد و نوع اکسل­های خودرو با توجه به مدل آن‌ها تعیین می‌شود. برای مثال ممکن است تعداد و نمونه­ی اکسل عقب و جلو بکار رفته در خودروهای هایماs7 و هایماs5 با انواع آن در ماشین­های آریزو6 و آریزو5 متفاوت باشد.

به هر حال اکسل­ها با توجه به طراحی و کاربردشان وظایفی را بر عهده دارند و با کاهش دور چرخ­ها، کنترل خودرو را آسان­تر می‌کنند. و ایمنی آن را افزایش می‌دهند. در صورتی که اکسل عقب خودرو خراب شود؛ ممکن است پایداری ماشین کاهش پیدا کرده و در روند آن اختلال ایجاد شود. از این جهت با تعویض به موقع آن با لوازم یدکی هایما می‌توانید از آسیب بیشتر به خودروی خود جلوگیری کنید.

چه عواملی به اکسل خودرو آسیب می‌رسانند؟

همان طور که گفته شد اکسل عقب به کنترل بهتر چرخ­ها و ماشین کمک می‌کند. از آن رو مراقبت و نگهداری از آن‌ها مانع از به خطر افتادن خودرو در هنگام رانندگی می‌شود. برخی از عادت­های غلط در هنگام راندن ماشین منجر به آسیب رسیدن این قطعه می‌شوند. شما می‌توانید با شناسایی و پرهیز از آن‌ها، خرابی اکسل­های خودروی خود را به عقب بیندازید. از جمله مواردی که به اکسل­های جلو و عقب ماشین آسیب وارد می‌کنند؛ به شرح زیر هستند.

  • حرکت کردن با دنده نامناسب
  • استفاده­ی مداوم و نادرست از ترمز و ترمزدستی
  • بکسل کردن خودرو
  • رها کردن نامناسب پدال کلاچ و وارد کردن ضربه ناگهانی به ماشین
  • پاره شدن گردگیر پلوس

علامت‌هایی که خرابی اکسل عقب را نشان می‌دهند

از آنجایی که اکسل عقب به سادگی و با اشتباهات مکرر آسیب می‌بیند. خرابی آن در خودروهای مختلف بسیار متداول است. با این حال یکی از مسئله­های مهم برای رانندگان تشخیص خرابی اکسل­ها به شمار می‌رود که در صورت نیاز و در زمان لازم آن را تعمیر یا تعویض کنند. از رایج­ترین علائمی که خرابی اکسل­های عقب را نشان می‌دهند. شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شنیده شدن صدای تق تق از عقب با ریتم سریع
  • آسیب دیدن محفظه نگهدارنده گریس و نشت آن
  • اختلال در تنظیم فرمان در اثر ضربه شدید
  • وجود لرزش فرمان در هنگام رانندگی
  • پوسیدگی و پارگی بوش اکسل عقب ماشین

چرا خراب بودن اکسل عقب خطرناک است؟

اکسل­های خودرو، محورهایی هستند که چرخ­های آن را به یکدیگر متصل کرده و بر روی ماشین نصب می‌کنند. این قطعات موجب پایداری و کنترل بهتر خودرو را فراهم می­آورند. در صورتی که متوجه نشانه­های خرابی اکسل عقب شدید. از راندن با سرعت زیاد دوری کنید تا مانع از آسیب رسیدن به دیگر قطعات و لوازم ماشین شوید. سپس می‌توانید با مراجعه به تعمیرگاه و سرویس­های تعمیراتی، آسیب اکسل را بررسی کنید و در صورت نیاز اکسل مورد نظر را با بهترین کیفیت از آژیراک یدک تهیه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید