بلبرینگ چرخ H30 کراس

خرید بلبرینگ چرخ

بلبرینگ چرخ چه کاربردی دارد؟

با اینکه جلوبندی اتومبیل‌های مختلف مثل هایما s7، هایما s5، آریزو 6 و آریزو 5 با یکدیگر متفاوت است با این‌حال یکی از مهم‌ترین قطعات جلوبندی تمامی این اتومبیل‌ها بلبرینگ چرخ است. این قطعه اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا عدم کیفیت آن موجب به خطر انداختن جان سرنشینان اتومبیل می‌شود. البته باید بدانید این قطعه در صنایع دیگر نیز بسیار پرکاربرد است با این‌حال عملکرد آن در خودروها متفاوت از دیگر صنایع خواهد بود. در ادامه این مقاله به خوبی با وظیفه و ویژگی‌های این قطعه آشنا خواهید شد.

وظیفه بلبرینگ چرخ چیست؟

بلبرینگ‌ها سه وظیفه اصلی دارند.

  1. مانع ایجاد اصطکاک می‌شوند: بلبرینگ‌ اتومبیل با جلوگیری از ایجاد اصطکاک مانع از هدر رفتن انرژی خودرو می‌شوند.
  2. کمک به انتقال نیرو موتور بین تمامی قطعات: بلبرینگ چرخ اتومبیل قدرت موتور را بدون هیچ فشاری و به صورت کاملا منعطف به بخش‌های مختلف خودرو منتقل می‌کند.
  3. پیشگیری از سابیده شدن قطعات خودرو و سطوح مختلف: بلبرینگ از تماس‌های تحلیلی خوردگی سطوح مختلف جلوگیری می‌کند. از همین رو قطعات و سطوح دچار اسیب کمتری می‌شوند.

بلبرینگ اتومبیل از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

بلبرینگ قطعه‌ای بسیار کوچک در اتومبیل از قطعات ریزتری تشکیل شده است. در ادامه به معرفی این قطعات می‌پردازیم.

کاسه نمد

کاسه نمد یکی از قطعات اصلی بلبرینگ چرخ است. این قطعه به دو صورت در بلبرینگ قرار می‌گیرد؛ یا در بین رینگ داخلی و کیج و یا در هر دو سمت کیج و بین رینگ داخلی و خارجی وجود دارد. وظیفه اصلی کاسه نمد جلوگیری از خروج روغن هیدرولیک از داخل کیج بین رول‌ها است. البته این قطعه در برابر نفوذ به آب نیز عایق است.

کیج یا قفسه

قسمتی از بلبرینگ که مانع از حرکت افقی رول‌ها می‌شود و کل ساچمه‌ها را نیز در برمی‌گیرد را کیج یا قفسه می‌گویند. جنس این قطعه از فیبر، برنج و یا فولاد است.

رول یا ساچمه

رول یا ساچمه قطعه‌ای از جنس فولاد است که با چرخش خود موجب حرکت بلبرینگ می‌شود.

رینگ یا کنس

رینگ یا کنس همان رینگ‌های بلبرینگ هستند که اجزای دیگر این قطعه را در بر می‌گیرند.

در صورت خرابی بلبرینگ چه مشکلی دیگری برای اتومبیل ایجاد می‌شود؟

بلبرینگ اتومبیل قطعه بسیار مهمی است و سلامت آن می‌تواند عملکرد درست اجزای دیگر ماشین‌ها را نیز تضمین کند. از این رو با خراب شدنش مشکلات بزرگ دیگری را مثل موارد زیر ایجاد می‌کند.

  • خراب شدن بلبرینگ باعث شل شدن چرخ‌ها و قفل شدن تایرها می‌شود.
  • همچنین خراب شدن این قطعه می‌تواند موجب سائیدگی تایرها و حتی از جا درآمدن آن‌ها شود.

همه رانندگان می‌توانند با بازدید دوره‌ای درست توسط افراد کاربلد از خرابی این قطعه جلوگیری کند و یا سریعا از خراب شدن این قطعه مطلع شود و آن را با قطعه‌ای جدید تعویض کند.

خرید بهترین بلبرینگ اتومبیل

در صورت خرابی این قطعه مهم باید برای خرید آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید همه فروشگاه‌ها برای خرید بلبرینگ چرخ مناسب نیستند. پیشنهاد ما به شما سایت آژیراک یدک است که لوازم یدکی اتومبیل‌های مختلفی مثل لوازم یدکی هایما، آریزو و دیگر خودروها را دارد. شما به راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید هرنوع قطعه‌ای را از این فروشگاه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید