توپی سر کمک MVM-110

خرید توپی سر کمک

توپی سر کمک

یک ماشین بزرگ و پیچیده متشکل از چند بخش کوچک و ساده است. یکی از قطعات خودرو توپی سرکمک است که نقش اساسی در امنیت خودرو دارد. در این مقاله به بررسی توپی سر کمک می‌پردازیم.

توپی سر کمک چیست؟

توپی سر کمک از قطعات مورد نیاز برای سیستم تعلیق خودرو است. این بخش مهم در خودرو به قطعه‌ی دیگری به نام کمک فنر اتصال دارد. از این دو قطعه‌ی متصل در هر خودرو دو عدد وجود دارد. این توپی‌های سر کمک در دو سمت راست و چپ خودرو به شکل جداگانه از هم موجود هستند. همانطور که اشاره شد این قطعه همراه با کمک فنر استفاده می‌شوند. یکی از آنها روی کمک فنر سمت چپ و دیگری روی کمک فنرهای سمت راست قرار می‌گیرد.

کاربرد توپی سر کمک

به طور قطع هر قطعه‌ای که در ماشین و خودرو به کار می‌رود به دلیل کاربردهای آن است. توپی سر کمک نیز از این قاعده مستثنی نیست. این توپی‌ها باعث می‌شود نوساناتی که از حرکت خودرو به اتاق خودرو منتقل می‌شود را بگیرد.

وجود این قطعه در خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که نبود این قطعه باعث آسیب‌های جدی به اتاق خودرو می‌شود. به این دلیل که تمام نوسانات حین حرکت خودرو به اتاق آن وارد شده و آسیب زیادی را به همراه خواهد داشت.

همچنین وجود این توپی های سر کمک آرامش خاطر و امنیت سفر را برای سرنشینان تامین می‌کنند زیرا نبود آنها باعث می‌شود که نوسانات جاده برای افراد داخل خودرو قابل حس شدن باشد و همین مسئله باعث ناراحتی افراد خواهد شد. پس به سالم بودن توپی های سر کمک توجه کافی داشته باشید.

خراب شدن توپی سر کمک

تمام قطعات و ابزارهای مختلف، مدت زمانی عمر می‌کنند که به آن طول عمر می‌گویند. برخی موارد هستند که باعث می‌شود طول عمر قطعات کم شود و زودتر از مدت زمانی که انتظار می‌رود از کار بیفتد.

توپی سر کمک نیز مانند سایر قطعات با رعایت نکردن چند نکته زودتر از طول عمر خود خراب می‌شود. اشاره کردیم که این قطعه مربوط به سیستم تعلیق خودرو است و با نوسانات حرکتی خودرو در ارتباط دارد.

رانندگی با سرعت بسیار بالا، رد شدن با شدت و سرعت بالا از دست‌اندازها، رانندگی نادرست و … از عامل‌های مخرب این قطعه هستند. در هنگام رسیدن به دست‌اندازها سرعت‌تان را کم کنید و با آرامش رانندگی کنید. چرا که علاوه بر سلامت جان خود و آرامش خاطرتان، قطعاتی مانند توپی های سر کمک نیز آسیب نبینند.

توپی سر کمک با کیفیت

همانطور که مطلع هستید ابزار و قطعات خودرو با کیفیت و قیمت متفاوت تولید شده و فروخته می‌شوند. به دلیل اهمیت بالا برای کیفیت و مرغوبیت این قطعات لازم است از جای مطمئن خرید کنید.

در فروشگاه آژیراک یدک شما می‌توانید توپی سر کمک و مشابه این ابزار را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. همچنین در این فروشگاه می‌توانید قطعاتی مانند لوازم یدکی هایما، هایما s7، هایما s5، آریزو۶، آریزو ۵ و … را نیز به راحتی و با خیال راحت در دسترس داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید