دیسک چرخ عقب mg-360

همه چیز در مورد دیسک چرخ عقب

دیسک چرخ که با نام دیسک ترمز نیز شناخته می¬شود، وظیفه توقف خودرو را برعهده دارد و جز قطعات مهم در خودرو به حساب می آید. در گذشته فقط چرخ های عقب خودرو دیسک ترمز داشتند، اما امروزه هر اتومبیل برروی هر چرخ خود، دارای یک دیسک ترمز است. این قطعه نازک دایره ای شکل در بین چرخ و بر روی بلبرینگ قرار می گیرد و ارتباط مستقیمی با چرخ و لنت ترمز دارد. بنابراین مهم است که انواع آن را شناخته و نکات مهم در خرید آن را بدانید. در ادامه مقاله به بررسی انواع دیسک چرخ عقب و نکات مهم در خرید آن خواهیم پرداخت.

ساختار دیسک ترمز عقب

دیسک ترمز عقب ساختار متفاوتی نسبت به دیسک ترمز جلو دارد. به طوری که ترمزهای عقب فقط 30 درصد از نیروی توقف خودرو را فراهم می کند، به همین دلیل از ساختار سبک تر و کوچک تری تشکیل شده است و گرمای کمتری تولید می کند.

انواع دیسک چرخ عقب

به طور کلی براساس کارایی، دیسک چرخ ها، دو نوع هستند که با توجه به نیاز خودرو می توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

دیسک ترمز معمولی

این نوع از چرخ خودرو با ظاهری ساده و سطح صاف و صیقلی، مقاومت بالایی در برابر گرما ندارد، به همین دلیل به راحتی داغ می شود و قابلیت ترمزگیری آن به خوبی دیسک ترمز خنک شونده نیست.

دیسک ترمز خنک شونده

این نوع از دیسک ترمز معمولا در خودروهای پیشرفته با شتاب بالا مورد استفاده قرار می گیرد و طوری طراحی شده که با استفاده از جریان هوا، خنک کردن آن انجام می شود. دیسک چرخ سوراخ دار، شیاردار و مختلط از انواع دیسک ترمز خنک شونده محسوب می شوند.

نکات مهم در خرید دیسک چرخ

دیسک چرخ عقب باید مقاومت بالایی در برابر حرارت و فشار ترمز داشته باشد.
مناسب با شرایط آب وهوایی گوناگون باشد.
دیسک چرخ ساخته شده برای جلو و عقب خودرو متفاوت است، پس به محل قرارگیری هر کدام توجه داشته باشید.
دیسک ترمز باید با خودرو سازگار باشد.
این قطعه عمر محدودی دارد و بعد از مدتی باید آن را تعویض کنید، زیرا کارایی خود را از دست می دهد. پس در خرید آن کیفیت را در نظر بگیرید.
شما می‌توانید بهترین دیسک چرخ عقب و جلو خودرو از جمله لوازم یدکی هایما، هایما s7، هایما s5، آریزو 6، آریزو 5 را از سایت آژیراک یدک تهیه کنید.

اهمیت خرید دیسک ترمز عقب با کیفیت

دیسک ترمز از جمله قطعاتی است که از اهمیت زیادی در سیستم خودرو دارد. دیسک چرخ عقب در دو نوع معمولی و خنک شونده ساخته می شود و ساختاری متفاوت نسبت به دیسک ترمز جلو دارد. بنابراین به نکات مهم در خرید این قطعه که در انواع مختلف با قیمت‌های گوناگون در بازار موجود است، دقت کنید تا نگرانی بابت تعویض و خرابی مداوم دیسک ترمز نداشته باشید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید