پلوس چرخ جلو Lifan-x50

خرید پلوس چرخ جلو

نقش پلوس چرخ جلو در امنیت رانندگی

خودروها شامل اجزا و لوازم مختلفی هستند که با کمک آن‌ها، نیروی لازم جهت حرکت را به‌دست می­آورند. یکی از این اجزای جلوبندی خودرو، پلوس چرخ جلو است که از اصلی­ترین لوازم ماشین­های چری همچون آریزو6 و آریزو5 به شمار می‌رود. این قطعه نیرویی را که در موتور خودرو تولید می‌شود را به چرخ­های آن انتقال می‌دهد و سبب چرخیدن آن‌ها می‌شود. در صورتی که پلوس چرخ جلو ماشین خراب شود؛ در فرآیند چرخش چرخ­های جلو مشکل ایجاد می‌کند و می‌تواند موجب چپ کردن آن شود. از این رو لوازم یدکی هایما همواره از بهترین نمونه­های پلوس برای خودروهای خود مانند هایماs7 و هایماs5 استفاده می‌کند تا بتواند امنیت مشتریان خود را فراهم آورد. حال اگر پلوس چرخ­های خودرو با مشکل مواجه شد؛ باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

علائمی که خرابی پلوس چرخ جلو را نشان می‌دهند!

زمانی که پلوس چرخ جلو خودرو آسیب ببیند؛ در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‌کند. یکی از شایع­ترین علائمی که خرابی این قطعه را نشان می‌دهد. تکان خوردن شدید دسته دنده به سمت جلو و عقب است که در هنگام گاز دادن یا سربالایی­ها با دنده­ی بالا بیشتر به چشم می­آید. از دیگر نشانه­های خرابی پلوس چرخ­های جلو می‌توان به وجود مشکل هنگام دنده عوض کردن و نچرخیدن چرخ به هنگام چرخش فرمان اشاره کرد. البته صدای تق تق چرخ­ها از دیگر نشانه­ های رایج خرابی پلوس چرخ به شمار می‌رود.

خراب بودن پلوس چرخ خودرو چه خطراتی دارد؟

اگر در هنگام دور زدن فرمان، صدای تق تق شنیدید احتمالا پلوس چرخ جلو خودرو شما آسیب دیده است. از آنجایی که این قطعه وظیفه انتقال نیرو از موتور به چرخ­ها را دارد. نادیده گرفتن خرابی آن خطرات زیادی به همراه داشته باشد. و خسارت­هایی به خودرو وارد کند. مهم­ترین آسیب­ها در هنگام خرابی پلوس چرخ­ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • شکسته شدن محفظه ساچمه و بالا بردن احتمال قفل شدن چرخ­ها و فرمان
  • آسیب دیدن گیربکس ماشین
  • سخت شدن کنترل خودرو و در مواردی منجر به چپ شدن آن می‌شود.

برای چک کردن پلوس­های چرخ جلو، فرمان خود را تا انتها به یک سمت بچرخانید. اگر صدای تق تقی شنیدید. یعنی پلوس چرخ جلو همان سمت خراب شده. با چک کردن آن در سرویس­های تعمیراتی می‌توانید از سلامت یا آسیب­دیدگی آن اطمینان پیدا کنید.

در صورت خراب شدن پلوس چرخ جلو چه کنیم؟

پلوس­ها به دلیل اشتباهات زیادی در هنگام رانندگی آسیب می­بینند. از رایج­ترین دلایل خرابی آن‌ها می‌توان به :

ترمزهای بی­جا،
استفاده نادرست از ترمزدستی
با هل روشن کردن خودرو
رانندگی با دنده اشتباه
رها کردن کلاج و وارد کردن ضربه ناگهانی به خودرو اشاره کرد.
اگر با توجه به این نکات فکر می‌کنید. که پلوس چرخ جلو خودروی شما خراب شده. و صدای تق تقی از چرخ­های آن مخصوصا در هنگام چرخاندن فرمان می­شنوید. می‌توانید از طریق سرویس­های تعمیراتی آن‌ها را چک کنید. در صورت لزوم به تعویض این قطعه، بهتر است نمونه­های مناسب و باکیفیت آن را از آژیراک یدک تهیه نمایید و ایمنی خودرو خود را حفظ کنید.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید