کمک فنر جلو JAC-j5

چرا از کمک جلو به عنوان یکی از اصلی‌ترین اجزای ماشین یاد می شود؟

در خودروها سیستم‌های مختلفی وجود دارند که عدم وجود آنها در ماشین سبب کاهش عملکرد درست کل خودرو خواهد شد. سیستم تعلیق، سیستم برق و سیستم ترمز یکی از اصلی‌ترین اجزای هر ماشین هستند. هر کدام از این سیستم‌ها قطعات کوچک‌تری دارند. کمک جلو یکی از اصلی‌ترین اجزای بخش فنی خودرو بوده و وجود آن در ماشین به‌قدری حیاتی است که اگر برای آن اتفاقی بیفتد کارایی تمام سیستم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

وظایف کمک جلو در ماشین چیست؟

یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین‌ها فنرها و کمک‌فنرها هستند. این دو قطعه با کمک یکدیگر ارتعاشات ناشی از حرکت خودرو را در مسیرهای ناهموار جذب کرده و از انتقال آنها به کابین جلوگیری می‌کنند. کمک‌فنر مخصوصاً کمک جلو در نزدیکی چرخ‌ها نصب می‌شود.

  • پیشگیری از جهش چرخ ماشین در ناهمواری‌های سطح جاده
  • جلوگیری از منحرف شدن خودرو در پیچ‌های تند
  • پیشگیری از ایجاد تکان شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی
  • جلوگیری از پایین رفتن عقب خودرو هنگام شتاب گیری

علایم خراب شدن کمک جلو چیست؟

از آنجا که کمک‌فنر همواره در معرض فشار خودرو و ضربات ناشی از حرکت قرار دارد سریع‌تر با استهلاک و کاهش عمر مفید روبه‌رو خواهد شد. به همین علت در خودرو هایما s5 مواظب باشید که آسیب‌دیدن کمک جلو صدمه‌ای به کل سیستم ماشین نرساند. جالب است بدانید که وب‌سایت آژیراک یدک هم در تلاش بوده با جمع‌آوری اطلاعاتی در مورد آسیب‌دیدن کمک‌فنر به مالکان خودرو کمک کند.

  • نشت روغن از کمک جلو به شکل آشکاری نشان‌دهنده صدمه دیدن کمک‌فنر می‌باشد به همین علت سریعاً برای تعویض آن به تعمیرگاه مراجعه کنید.
  • ایجاد لرزش در چرخ‌های جلو به هنگام حرکت آرام یکی از بارزترین علائم آسیب‌دیدن کمک‌فنر است.
  • اگر در جاده‌های مستقیم و بدون خم، خودرو خود به ‌خود به سمت راننده کشیده شود، متوجه خواهیم شد که کمک‌فنر دچار مشکل شده است.
  • تعمیرکاران معتقدند اگر چرخ‌ها بدون دلیل در حال نوسان و بالا و پایین رفتن باشد علت اصلی ایجاد این حرکات، آسیب‌دیدن کمک جلو است.
  • پیچیدن بیش از حد فرمنو خودرو در پیچ‌ها
  • اگر تایرها و لاستیک خودرو در مدت زمان کوتاهی دچار فرسودگی شود به صدمه دیدن کمک جلو مشکوک شوید.

چگونه طول عمر کمک‌فنر را افزایش دهیم؟

آسیب‌دیدن کمک‌فنر باعث می‌شود که ماشین به‌ درستی حرکت نکند و رانند ناچار است که به تعویض و تعمیر آن روی بیاورد. در یک گفتگوی ساده با مدیر لوازم‌یدکی هایما متوجه شدیم که هزینه تعویض کمک‌فنر بالا بوده و هرکسی قادر به انجام آن نیست. ازاین‌رو با کاهش ترمزهای ناگهانی و شدید از آسیب‌دیدن کمک‌فنرها جلوگیری کنید.

همچنین توصیه می‌شود در ماشین‌های آریزو ۶ و آریزو ۵ تنظیم باد چرخ‌ها و بالانس کردن آنها به‌ صورت دوره‌ای انجام شود تا ارتعاشات و ضربه‌های ناخواسته به خودرو کاهش یابد. در نظر داشته باشید هرچقدر که تماس چرخ‌ها با زمین استانداردتر باشد خودرو دیرتر دچار آسیب‌دیدگی خواهد.

جالب است بدانید انجام روغن‌کاری و گریس‌کاری به‌موقع اجزای داخلی خودرو باعث می‌شود که کار کمک‌فنرها کم شود و فشاری که بر آنها وارد خواهد شد کاهش یابد؛ ازاین‌رو با کوچک‌ترین ضربه دچار شکستگی نمی‌شوند.

برای اطلاع از قیمت روز محصولات آژیراک یدک از طریق واتس اپ ویا شماره تماس ارتباط برقرار نمایید